dinsdag, september 18, 2007

reuniontime


Vrijdag zou ik normaal gezien richting Duisburg vertrekken voor een "klein" reunieke met enkele Uppies. De nadruk ligt hier op "zou". Er waren immers een paar "probleemkes" met de renovatiewerken. De mannen van DESVA (waar ik zéér tevreden van ben trouwens) kwamen immers een waterleidingske aanpassen in de keuken en tevens de nieuwe "sjoffaasjen" plaatsen. En bij dat laatste wrong het schoentje. Laten we 't houden op 't feit dat het vroeger ni allemaal al te koosjer is geplaatst (waardoor de "nieuwe" kranen en verwarmingstoestellen niet "standaard" konden geplaatst worden). Soit, ze waren dus nogal laat klaar en ik was té moe (en té hongerig) om nog een ritje Duitsland aan te vangen (een jaar of 5 geleden zou ik daar geen enkele moeite mee gehad hebben).
Soit, vrijdag dus geopteerd om op tijd m'n bed in te kruipen en 's zaterdags rond 7:15 de trip aan te vangen. Alles ging vlot, tot in de buurt van Eindhoven alwaar wegenwerken m'n gemiddelde snelheid hebben doen dalen. Bon, rond kwart na 9 kwam ik op m'n bestemming aan, net te laat want de German Alumni Club meeting was net begonnen (en er zat niemand aan de "inschrijvingsbalie"). Enfin, dan maar ff buiten gewacht ('t was immers prachtig weer).
Tegen de vroege namiddag was ons gezelschap compleet (Adrian, Aschi, Annette + vriendje, Bea, Daniëlle, Arne + echtgenote, Volker + vriend en ikzelf). Maar we werden onmiddellijk terug uit elkaar getrokken voor een "zoekralley" in groepjes van 5. 't Was wel plezant, zo'n ralleyke op de site van een ex ijzerfabriek.
's Avonds was 't tijd voor het traditionele optreden van "the Band that never plays" die ons trakteerde op enkele UWP classics én op een paar internationale hits. 't Was een goedkoop avondje trouwens... pintjes @ 1€ en Cuba Libres @ 1.5€ (en ze waren niet gierig). Plezant avondje, maar mijn pijpke was al héél snel uit... vooral m'n benen. 'k Kon ni meer rechtstaan... letterlijk, dus heb ik me op een barkruk gehezen. Rond 2u ben ik terug naar de jeugdherberg getrokken. Een goei half uur later, lag ik in bed en 5,5 uren later was ik alweer op (want om 9 uur was 't check out time). Volgens m'n "roommies" heb ik niet gesnurkt, dus misschien werkt m'n nieuwste
aanwinst wel degelijk.
Anyways, na de check out zijn we gaan brunchen in de "Cubar". Sweet!!! Een rijkelijk gevuld en megagroot buffet. M'n maagske wist het in alle geval te appreciëren :-) Adrian, Aschi, Annette & Christian, Bea en ikzelf zaten aan "the golden table". Pretty cool! Tegen de middag was de tijd aangebroken om afscheid te beginnen nemen... zo'n afscheid duurt al gauw... een klein uurke. En een 3-tal uurkes later lag ik in m'n eigen bed... want bijslapen was de boodschap!

Geen opmerkingen: