woensdag, december 26, 2007

Sjaanske

Vanochtend, na een viertal keer de Snooze-knop te hebben ingedrukt, ben ik opgestaan. 'k Doe da regelmatig trouwens. Uitzonderlijk sta ik 's middags op, maar dat is alweer effe geleden. Bon, 'k wijk af... na het gebruikelijke bezoek aan 't kleinste kamertje, begaf ik me naar de keuken. Aldaar keek ik door het venster en wat zag m'n lodderig oog? Vuilzakken! Na enkele seconden drong het tot m'n hersenen door "tiens, 't is woensdag... huisvuil en PMD worden opgehaald". Damn, snel de vuilzakken (2 witte en 1 blauwe) vastgepakt, m'n badjas aangetrokken en een paar "sletsen" aangedaan. Alles buitengezet en vervolgens terug naar binnen (alwaar de verwarming goed haar best had gedaan ondertussen). Dan de oven opgezet en toch nog ff naar't kleinste kamertje. Toen ik daarvan terugkwam, bleken de "blauwe" zakken reeds opgehaald te zijn! Qua timing kan dat wel tellen ;-)
Eenmaal de oven was opgewarmd, kon ik m'n "torsade van rogge en veenbessen" 5 minuutjes opwarmen tegen 200°C. Een zevental minuten later, toen ik diezelfde torsade aan het insmeren was met margarine, omega-3-rijke trouwens, werden de "witte" zakken opgehaald.
Da noeme ze baaij ongs na n "sjaanske", se!

Geen opmerkingen: