woensdag, augustus 09, 2006

op vakantie naar de kou???

Are you frickin' kidding me???

Blijkbaar bestaan er nog steeds serieuze misvattingen over de Scandinavische landen... toen ik enkele mensen liet weten dat ik op vakantie zou gaan naar Noorwegen (Larvik) en Zweden (Stockholm + Kyrkogårdsön), antwoordden die meestal met "ah, ga je de koude opzoeken misschien?". D'OH!!! Toen Rafke gisteren aankwam op Zaventem in z'n shortje, T-shirtje (van den Beerschot) én sandalen, rilde hij zowaar van de kou. In Stockholm was 't nl. 29° toen ik vertrok... hier was 't amper 20° toen ik aankwam :-(

Anyway, afgelopen weekend dus doorgebracht op een klein eilandje alwaar het
Siaröfortet zich bevindt. Blijkbaar waren de Zweden vroeger serieus bang van de Russen.
Soit, het gezelschap waarin ik me bevond, bestond uit vooral uit Zweden, 3 Canadezen, een Mexicaan, een Duitse, een Noorse, een Ierse, een Zwitser en eveneens een Belg (ikke dus). Ondanks de tamelijk hoge temperaturen ('k denk dat we 's middags telkens rond de 30° zaten), was het water van de zee tamelijk fris (vermoedelijk slechts 20°)... desalniettemin was een frisse duik af en toe welkom ;-)
Hét hoogtepunt van 't weekends was ongetwijfeld de sauna (met houtkachel). Om het met de woorden van "Benny" (mijn Canadese maat die eind vorig jaar verhuisd is naar Stockholm) te zeggen, "the Swedes have got their shit figured out"! De sauna was vrijdag- én zaterdagavond van ons tussen 22 en 24u. De eerste duik in de zee was extreem koud (and rather painful), maar de daaropvolgende sprongen waren ongelooflijk deugddoend. Evenals de "poledance" met Synnove (de Noorse jongedame die totaal niet op blonde mannen valt... hehe).

Bon, er is de afgelopen dagen teveel gebeurD om in één luttel postje neer te pennen... dus, wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Geert Gitaar zei

gebeurd met een 'd', rafke !!!
bij deze heeft rsca verdiendtd gewonnen van 't weekend.

Rafke Magic zei

du har vackere ögan ;-)