donderdag, augustus 31, 2006

back on track...

Maandag een conditietest gedaan bij Sportopolis. Jawadde... 't was gene vette. Mijn VO2 waarde was 26 ('t gemiddelde voor mijn leeftijd zou rond de 32.5 liggen), maar ideaal zou 35 zijn. Er is dus nog wa werk aan de winkel. De METS waarde was 7.4, maw "in beweging" verbrand ik 7.4 keer meer caloriën dan in rust. Dat getal zou ook (veel) hoger moeten liggen. Hoe hoger beide waarden, hoe beter de conditie.
Anyway, er werd een programma opgesteld en 'k ben meteen begonnen (de fiets, de step en de cross trainer).
Vandaag was de tweede sessie ('k heb maar ineens een abo'ke voor een jaar genomen) en 't ging eigenlijk al wa beter (ondanks 't feit da'k helemaal geen zin had om mij nog wa te vermoeien na 't werk). Een uurtje getrained en 609 kcal verbruikt (45% vet). Wel een "raar" fenomeen gezien... de wat "oudere" toestellen, sloegen tilt toen ik eraan kwam. Blijkbaar is mijn Polarbandje te nieuw of zo. 'k Las op de toestellen hartslagen rond de 200 terwijl mijn horloge slechts 130 aangaf... moet ik volgende week toch eens opnemen met één van de monitors.
Anyway, tijd om te gaan maffen!

2 opmerkingen:

Geert Gitaar zei

Lever je nu je firmawagen binnen, Magic ? Dagelijks met dat velooke van jou thuis naar Mortsel is echt goed voor je VO2, hoor!

Rafke Magic zei

gegeven is gegeven :-)