dinsdag, juli 31, 2007

Afzien²

Onderzoek op NKO in 't UZA (wtf is NKO?)... eerst ff wat vragen beantwoorden, vervolgens met een soort van metalen spateltje in mijn mond (om m'n tong naar onderen te drukken) om m'n keel te bekijken, gevolgd door een inspectie van de neusgaten met één of ander flashy toestelleke. Tot zover, no problemo! Maar dan... 'k zie die assistent plots één soort van lang, dun, zwart toestelletje met een slangvormig uiteinde vastpakken... spontane koude rillingen over m'n rug... dan de gevreesde woorden "geen bang, 't doet geen pijn... 't is hooguit een beetje vervelend". Plots wordt dat "slangeske" in m'n rechterneusgat gebracht (op zeer zachte en trage wijze weliswaar), wat onmiddellijk resulteert in een extreem kriebelig gevoel (soort van hooikoortsaanval³) én een overreaktie van m'n traanklier met als gevolg extreme traanvorming uit m'n rechteroog. Tegelijkertijd voel ik een massa slijmen in m'n keelholte wat me tot slikken noopt (anders stikte ik... althans, dat was het gevoel dat ik had). Toen kwam 't ergste... 'k moest een inademing door de neus "faken"; immers m'n mond moest gesloten blijven én m'n beide neusgaten werden dichtgenepen. Pijnlijke en onaangename ervaring. Trust me!
Enfin, resultaat van dit alles... 'k ga een slaaponderzoek moeten laten uitvoeren, wat op 't eerste zicht zag alles er "goed" uit.

Park Den Brandt 19u... magere opkomst voor de eerste training. Al gauw blijkt dat de training niet om 19u (zoals trouwens officieel was aangekondigd) maar om 19:30u zou beginnen. Crap! Voor niks die boterhammekes snel, snel naar binnengewerkt.
Enfin, bon, soit... zoals te verwachten bestond het merendeel van de training uit (u raadt het) lopen! 't Ging niet goed, maar ook niet slecht. Rekening houdend met de 2 weken verlof (zonder sporten... I know, shame on me), viel het nog tamelijk mee. Vooral naar 't einde toe. M'n recuperatie zit beter dan gasten die 10 jaar jonger zijn (dat doet deugd). De snelheid daarentegen is hééééééééééééééél ver te zoeken, maar... alles op z'n tijd. We zijn geen 20 meer, ni waar? Enfin, er werden 941 kcal verbrand door m'n bodieke ;-)

Geen opmerkingen: