vrijdag, maart 10, 2006

vogel- en andere griepen

Rafke: "Dokter, dokter... 'k voel me grieperig en heb constant zin om te vogelen. Heb ik nu de vogelgriep?"
Dokter: "Euh... we zullen dat eens onderzoeken!"

Hehe... soit, alle gekheid op een stokje. 'k Ben sinds gisteren thuis met de (mensen)griep. 'k Had al een paar dagen last van keelpijn (da's bij mij altijd 't begin van alle miserie) en de nacht van woensdag op donderdag... "all hell broke loose" :-(
Keelpijn, koppijn en hoesten (trust me, met gekneusde ribben is da ni plezant). Nen hele nacht aan een stuk. 's Morgens nog draaierig ook. Telkens ik wilde opstaan, voelde ik me helemaal wegdraaien :-S Enfin, dan maar blijven liggen... tot een uur of half één. Dan een beetje gegeten en proberen contact op te nemen met den dokter (na eerst ne mail uitgestuurd te hebben naar 't werk). Mijn huisdokter bleek afwezig te zijn, dus kon ik nog op zoek naar nen andere... allé, ff surfen en een aantal dokters bij mij in de buurt gevonden. Diegene die ik te pakken kreeg, werkt enkel op afspraak... hij kon me zien om half zes. Dus nog nen halven dag met de vingers draaien. Allé, eindelijk was 't dan zover. Ikke te voet naar den dokter ('t was ni zo ver hier vandaan). Toffen type. Al wat ouder (vlotjes voorbij de 60), MAAR goe mee met zijnen tijd. Serieus bezig met de nieuwe technologiën én als het ware geïnteresseerd in informatica. 'k Moet zeggen, 't was zelfs een plezant bezoekske. Al vrij snel bleek het idd om een griep te gaan en hij ging me een paardenmiddelke voorschrijven. Als ik mij haaste zou den apotheker het dezelfden dag nog kunnen maken en kon ik al één pilleke pakken. Jawadde, die apothekeres zei van er 's avonds best geen meer te nemen, want er zit coffeine in en dat zou mijn nachtrust wel eens negatief kunnen beïnvloeden. Soit qu'il soit, da preparaatje marsjeert wel. Ondertussen heb ik er al zo'n 3 binnen en 'k voel mij al een pak beter. Dieje pee gaat mij nog terugzien. Zelden zo snel binnen en buiten geweest bij nen dokter. Half zes was wel degelijk half zes bij dieje mens. En een goei kwartierke later was ik al terug op weg naar huis.
Tegen maandag zou ik terug de oude moeten zijn (yeah right... dan moeten er toch nog 10 kilookes af, zenne)!

Geen opmerkingen: