donderdag, maart 02, 2006

flikken - een marktonderzoek?!

D'oh?! Toen ik in Toronto zat, was er in mijn brievenbuske een brief gearriveerd van één of ander ministerie met daarin de melding dat "ons gezin" binnenkort hoogstwaarschijnlijk zou gecontacteerd worden door Dimarso ivm een marktonderzoek naar de Belgische polutie (oesje, politie).
En wonder boven wonder... 'k was gisteren nog geen 10 minuten thuis en de telefoon rinkelde. Iemand van Dimarso die vroeg of ik wou meewerken aan het marktonderzoek. 'k Dacht bij mezelf, waarom ook niet. MISTAKE!!! Nog nooit zo'n belachelijke vragenlijst voorgeschoteld gekregen. Voorbeeldje "vind u dat de verschillende politiediensten in België goed samenwerken?", mogelijke antwoorden waren "helemaal mee eens, eerder eens, eerder oneens, helemaal mee oneens". What the fuck? Hoe kan ik dat nu weten? En what about "I don't know"? Dat was geen optie... maw slecht marktonderzoek, want ze forceren een antwoord dat sowieso fout is. Man, da leerden wij in 2e kan (of was 't 1e graad?). Een andere vraag was "vind u dat de politiediensten goed gemanaged worden?". D'OH? Alweer, hoe kan ik dat nu weten? En alweer waren de antwoordopties niet voldoende.
Op 't einde was er wel een plezant vraagske "hebt u ooit al last gehad van sexuele agressiviteit?", mijn antwoordje vond de interviewster blijkbaar wel grappig "spijtig genoeg niet, nee" ;-)
Anyway, 'k ben eens benieuwd wat de conclusies zullen zijn en of ik die ooit ga te zien krijgen.
Bon, mijne martino en mijn Fanta Funky Orange zijn op, dus gedaan met bloggen!

1 opmerking:

David aka Letman zei

You are so right! Ik krijg soms zelfs zulke slecht opgestelde enquêteformulieren toegestuurd van studenten aan m'n oude faculteit Pol&Soc richting communicatiewetenschappen. Ik zou dan toch denken dat er ne prof dat eerst nakijkt maar nee hoor. Ik heb er dan maar m'n werkt van gemaakt en een hele waslijst fouten opgesomd... t'Is daar dat ze dat leren verdorie!