woensdag, juni 07, 2006

Fußball!

Nog 2 keer slapen... en 't spelleke gaat beginnen in Duitsland ;-) Gisteren op 't nieuws gezien dat Mbarek Boussoufa naar Anderlecht trekt. Hmmm... eerlijk gezegd (en da's ni omda'k anti-wankerlecht ben) vind ik dit een spijtige zaak. 'k Vermoed nl. dat hij daar enkele wedstrijden gaat schitteren, vervolgens een blessure oploopt (hij zal nl. geviseerd worden) en dan -zoals de meeste talenten die te vroeg naar wankerlecht gaan- aan de kant geschoven worden. Bovendien maakt dit de competitiestrijd minder spannend. Nu was Gent dé revelatie (mede dankzij Mbarek) en er was eindelijk eens terug voetbal te zien in België. 'k Heb ook een donkerbruin vermoeden dat een andere fenomenale voetballer van Marokkaanse origine zijn club gaat verlaten (Mohammed Messoudi - onthoud die naam maar). Hopelijk blijft hij nog een jaartje op 't Kiel ;-) Gezien de recente Argentijnse aankopen aldaar, lijkt me dat laatste twijfelachtig.
Soit, ik kijk vol verwachting uit naar de Seleçao do Brasil. 'k Hoop dat ze hun eigen spel gaan spelen. Argentinië lijkt me ook wel een interessant ploegske. Van de andere zgn. grootheden verwacht ik niet veel eerlijk gezegd. Duitsland, Frankrijk, Oranje... ze hebben allemaal individueel goeie spelers, maar daar houdt het dan meestal ook op. Als team vind ik er ni veel aan. Enfin, hopelijk bewijzen ze het tegendeel... dan kunnen we nog eens genieten van voetbal op tv (in een Londense hotelkamer of -bar weliswaar)!

3 opmerkingen:

Bert zei

Ik kan me volledig vinden in je uitleg!
Jammer van het talent maar ja, 't geld hé...

Rafke Magic zei

euh... Rafke is een Rat... en een liefhebber van schoon voetbal
tiens, da's een pleonasme :-)

Rafke Magic zei

@ Cabus: nog ni, hé... zondag vertrek ik (dus zaterdag "oep de lappe"???)