donderdag, maart 01, 2007

ambiance uit een onverwachte hoek?

Gisteren zat ik op restaurant met m'n teamleader (verder afgekort als TL) naar aanleiding van ons jaarlijks evaluatiegesprek. 't Was een gezellig brasserie/resto'ke op 't "Zuid" (in de buurt van 't Museum van Schone Kunsten). Op 't menu stond voor TL vis met frieten en voor mezelf "chicon gratin" (mijn all time favorite). 't Kwam ineens met puree bij. Tijdens 't wachten genoten we van een Hoegaarden (TL) en een portooke (ondergetekende). Tevens werden de koetjes en kalfjes even opzij geschoven voor het "serieuzere" werk. Daarover ga ik hier echter niet uitwijden.
Enfin... 't eten was heerlijk en de bijhorende wijn eveneens. Na 't eten besloten we om toch maar geen dessert meer te nemen, maar wel een muntthee (TL) en een koffie (me, myself and I). Toen we daar "rustig" van zaten te genieten, ontstond er plots lichte tumult aan "den toog". 't Ging er al vrij snel minder rustig aan toe en er werd serieus geroepen en gescheld. Tot plots de garçon (als ik me ni vergis met z'n rechter) uithaalde naar zijn opponent (blijkbaar een klant van de zaak). 't Was een voltreffer en ja hoor, we werden gratis getrakteerd op een vechtpartij in het restaurant. 't Is eens iets anders. Snel rondgekeken of er geen Trigger Happy mannen rondliepen... dat was niet het geval. Dus een levensecht gevecht als het ware. 'k Dacht effe da'k op Deurne Noord zat :-)
Enfin, enkele snel reagerende klanten, hebben het duo uiteindelijk uit elkaar gekregen en de "ontevreden" klant is vertrokken, terwijl de garçon even verdween in de keuken.
'k Heb alvast een extra opslag gevraagd... zie het als een "gevarenpremie" ;-)

Geen opmerkingen: