vrijdag, april 04, 2008

1 step closer...

...to my A-trip!
Vanochtend om 8:45 afspraak aan de Regentlaan in Brussel. Eerst m'n sjoeke afgezet op haar werk en dan op 't gemakske doorgereden tot de plaats van bestemming. Ongelooflijk hoe weinig verkeer er deze ochtend in Brussel was. Soit, op 5 minuutjes stappen een parkeerplaatske gevonden... 3€ in de parkeermeter gestoken en dan gaan aanschuiven. Gelukkig zat het weer goed mee.
Plots hoor ik geclaxoneer op de baan naast onze wachtrij. 'k Kijk om en zie daar één of andere man naar mij waaien. Op 't eerste zicht geen bekende, dus ik vergewis me ervan of hij mij bedoelt, en hij knikt bevestigend. Hmmm, strange, denk ik bij mezelf en ik ga eens dichter kijken. Wat blijkt, 't was niemand minder dan de Letman! Keigrappig.
Anyways, na een goed half uur wachten (eerlijkheidshalve dien ik te vermelden dat ik uiteraard te vroeg was... 'k had immers niet gerekend met zo weinig verkeer), mochten we naar binnen. Eerst een explosievencontrole ('k ga niet uit de doeken doen hoe ze dat gedaan hebben), vervolgens een luchthavenachtige controle, maar net iets strenger en dan alles met geheugenchips (gsm, pasje voor internetbanking én autosleutels) achter laten alvorens verder te mogen.
Eerst moesten de nodige documenten (de originele goedkeuring van Immigration; hét standaard document; een extra document dat enkel door mannen dient ingevuld te worden; een betalingsbewijs van € 94.38 als "fee" die op voorhand diende betaald te zijn, ondertussen is die fee € 5.30 minder... en dat op nog geen week tijd; uiteraard een geldig paspoort; een recente pasfoto van 5cm op 5cm) overhandigd worden. Vervolgens werden die door andere mensen nagekeken en daarna mochten we één voor één onze vingerafdrukken laten nemen (van alle 10 de vingers). Daarna terug wachten en een goei kwartier later de finale afwerking. Ik had de eer om van m'n linkerhand de middenvingerafdruk nog eens in te scannen (geen flauw idee waarvoor dat nodig was), nog wat chit chat (de man wou weten waarom net ik "uitgekozen" was om de firma in A te vertegenwoordigen), vervolgens een opmerking (zéér positieve) over een frisdrankenproducent (vanwaar ik nog een A4-formaat enveloppe had, die ik in m'n Toronto periode gekregen heb) en vervolgens was ik klaar. 'k Moest zelfs de US$ 500 niet betalen (waarvan ze me tijdens de telefonische afspraak van € 15, te betalen via credit card, gewag hadden gemaakt). Allé, ik terug met m'n US$ 500 op zak naar buiten!
Normaal gesproken wordt dinsdag m'n visum opgestuurd en zou ik het woensdag per aangetekend schrijven ontvangen. YES!!!!

2 opmerkingen:

dejerre zei

en het lichaamsholtenonderzoek ??? ... schijnt niet van de poes te zijn

Rafke Magic zei

'k heb dan ook geen poes, hé ;-)