dinsdag, augustus 26, 2008

high speed internet

Hier in 't hotel beschik ik zogezegd over high speed internet. Hmmm, 'k heb net de software update voor m'n iPhone gedownload en dat duurde meer dan 50 minuten (voor een bestand van om en bij 240 Mb). Dat had thuis (indien m'n internetverbinding zou werken) een héél pak sneller gekunt.
Maar hoe snel is snel eigenlijk? Da's uiteraard allemaal relatief. Wat voor mij traag is, is voor iemand die niet in de IT sektor werkt, misschien wel snel? 't Zelfde geldt eigenlijk ook voor snelheid op de auto(snel)wegen. Onlangs was er hier een discussie, want de snelheden zijn blijkbaar afhankelijk van staat tot staat. In Florida is de maximum snelheid 70mph, een "luttele" 112,65km/u. Ik vind dat dus traag. Zeker als je ziet hoe laaaaaaaaaaaaannnnnnnngggggggg de snelwegen hier kunnen zijn! Enfin, 'k vind 120km/u in België zelfs al te traag, maar da's een ander paar mouwen. Nu komen we op "gevaarlijk" terrein natuurlijk. Een héél recente discussie hier is die over het verlagen van de alcohollimiet. Momenteel moet je 21 zijn om alcohol te mogen consumeren (stel u voor). Een aantal "vorsers" (vooral uit de academische wereld, lees "colleges") wil die leeftijd verlagen tot 18. Man, man, man... discussie dat dat teweegbrengt. Als je zegt dat je dat geen probleem vindt, dan wordt je quasi onmiddellijk beschouwd als een "zondaar". Dus 'k zwijg maar dat wij in België met "trappist" worden grootgebracht (da's goed voor de borstvoeding). Enfin, 't is tijd om te gaan maffen. Den iPhone is geüpdate (hoewel ik die om de één of andere bizarre reden enkel in België kan registreren, ook al staat m'n nieuwe adres in m'n account... boze email is reeds onderweg naar de bollebozen van Apple), nog rap ff een Coke Reward code ingeven en de pc gaat uit.

2 opmerkingen:

Inge zei

Je wordt hier inderdaad grootgebracht met Trappist. Toen ik juist bevallen was van Viktor kreeg ik 's avonds een trappist van de verpleegster, "is goed voor de borstvoeding," zei ze. Pech voor mij, want ik lust dat niet en Tom was al naar huis. De volgende dag zei ik dat ik dat niet lustte en toen kreeg ik chocomelk. Doeme, dat zijn nu de 2 dranken die ik niet lust! Tom vroeg om maar terug Trappist te nemen; hij ging die dan wel opdrinken. Weer brute pech,want ze brachten hem de derde avond toen hij al weg was en het flesje was al afgetrokken... Bij Louis heb ik dan maar besloten om geen borstvoeding meer te geven; al die ellende...

Rafke Magic zei

I know... maar probeer da hier maar eens uit te leggen aan mensen die vinden dat (zelfs een stom "light" pintje) drinken onder de 21 een doodzonde is :-D
maar... in sommige staten mogen ze vanaf 14 jaar wel met den auto rijden?!
rare jongens, die Amerikanen...