donderdag, februari 12, 2009

YEEEAAAAHHHHH

Mission Impossible - Rafke : 0 - 1 :-)

Yes, hoewel ik vandaag traag in gang geschoten ben (voelde me ni 100% vanochtend) én ondanks een paar serieuze, letterlijk, "technische" problemen ('k heb routers aan- en afgezet, switchen gecontroleerd, etc...), heb ik het HFM "probleem" opgelost!!! Zalig, 'k heb trouwens eerst zelf de analyse gedaan met een minimum aan (zelfs foutieve) informatie, vervolgens een soort "logica" proberen te vinden (en na een paar weken, heb ondertussen nog andere opdrachten afgewerkt, heb ik die eindelijk gevonden) en dan héél 't spel eerst in Excel gestructureerd (met behulp van een aantal zelfgeschreven macrookes). Vandaag heb ik de code in ABAP gegoten én... ça marche ;-) De zogenaamnde HFM input file (nodig voor de consolidatie) wordt vanaf heden automatisch gegenereerd (programma draait in de achtergrond), en zodra 't programma klaar is, wordt de gebruiker via mail op de hoogte gebracht hoe hij de file (die op de server wordt opgeslagen) kan downloaden naar z'n lokale pc (of 't netwerk).
En plus, 'k heb nog een aantal "foutieve boekingen" gevonden. Dus nog een klein aanpassingske (zodat we die boekingskes kunnen loggen) en dan kunnen we 't showen aan "el jefe"! 'k Heb wel de "end date" overschreden met één dag, maar er zijn vorige week een paar "onvoorziene" dringende opdrachten tussen gekomen, dus 't zal wel ni zooo erg zijn denk ik.

Geen opmerkingen: