zaterdag, maart 07, 2009

apartment hunting

Gisterenavond een redelijk zalige vlucht terug naar Atlanta gehad. Een goed half uur geslapen en voor de rest in m'n boek van Pieter Aspe gelezen (de laatste geloof ik). Keispannend!!!
Bij m'n thuiskomst was 't tijd voor... Jaak Bouwer... en tot mijn verbazing twee uur lang zelfs :-) Wow, dit seizoen is zalig spannend én 't speelt zich af in de stad waar ik elke week hééél dicht bij ben.
Vandaag was 't tijd om te gaan uitkijken naar een ander appartement. M'n huidig contract loopt binnenkort af en 'k moet voor m'n bezoek aan België schriftelijk laten weten of ik m'n huur wil opzeggen. Indien niet, wordt het blijkbaar automatisch verlengd én $25 per maand duurder. Yeah right, mon oeil, dassiedevanier!!! Dan kan ik beter hier wat verder in ne nieuwbouw (met een splinternieuwe fitness, nieuwe keukens, "kleur" in de appartementen, etc...) iets gaan zoeken. Enfin, vandaag was 't de beurt aan The Alexander (een nieuw complex dat geopend is vorige zomer (toen ik hier al twee maanden woonde dus). 'k Ben geneigd om een "one room one bathroom" te nemen, want voor de 9 dagen dat m'n huidige "guest room" dit jaar gebruikt is?! 't Bespaart me financieel én ook qua kuiswerk ;-) Enfin, bij den Alexander hebben ze een "ruim" eenkamersappartement voor een "faire" prijs. Momenteel zijn die floor plans niet beschikbaar, maar volgens de jongedame die me vandaag geholpen heeft, zouden er in mei zo'n vrij zijn. Hun grotere appartementen zijn ineens een pak duurder... 'k liet m'n ongenoegen blijken en ze kwam al direkt aandraven dat ze momenteel de prijzen aan 't herzien zijn (logisch, sinds de crisis staan er keiveel appartementen leeg). Morgen ga ik naar The Axis, The Heights, The Drexel en The Lofts kijken.
Daarnet ben ik 25 minuten gaan lopen... zalig gevoel (achteraf, want tijdens kreeg ik weer pijnscheuten). Daarna nog een kwartierke "los"gefietst en dan aan m'n avondeten begonnen (een specialiteit van m'n Sjoeke). Nu is 't tv tijd ;-)

1 opmerking:

Inge zei

Hopelijk vind je vlug een nieuw gezellig stekje!