donderdag, november 16, 2006

Honoré... frustré!!!

Ergens midden juli kreeg ik telefoon van Belgacom. 'k Mocht als "trouwe" ADSL-klant 3 maanden gratis BelgacomTV uitproberen als ik geïnteresseerd was. Ze zouden me binnen de 4 weken een gratis pakket opsturen. Zo gezegd, zo gedaan. Op 't einde van juli en in 't begin van augustus vertoefde ik in Scandinavië en hoopte dus bij mijn terugkeer dat pakketje te ontvangen. Niets was minder waar. Maar... toen begon de miserie.
Ergens midden september stond er een "raar" en moeilijk-te-verstaan bericht op mijn antwoordapparaat. 't Bleek van Belgacom te komen en 't ging over een installatie... maar 't was dus niet helemaal verstaanbaar, dus heb ik er geen gehoor aan gegeven. Enkele dagen later stak er een kaartje in mijn brievenbus. Er was een technieker langsgeweest om BelgacomTV te komen installeren. 'k Kon naar een gratis nummer bellen voor een nieuwe afspraak. Enkele dagen later stond er echter een nieuw bericht van Belgacom op mijn antwoordapparaat. Ze hadden zelf al een andere afspraak gemaakt en 'k moest enkel terugbellen als die mij niet uitkwam. Ikke dus teruggebeld... da's al een avontuur op zich. Eerst door een "foempe" menuke gaan, dan naar "foempe" muziek (die trouwens véél te luid staat) luisteren om vervolgens na 10 minuten gefrustreerd in te haken. Allé, na wat geprobeer eindelijk binnengeraakt én de mens aan de andere kant van de lijn duidelijk gemaakt dat die installatie voor mij eigenlijk helemaal niet meer hoefde ('k heb toch genen tijd om naar TV te kijken). Ondertussen bleven de kaartjes en antwoordapparaatberichten toenemen. De laatste dateert van tijdens mijn verlof in Florida (was ik maar daar gebleven trouwens).
Enfin, dinsdagavond... 'k kom thuis en 'k start mijn pc'ke op, want 'k had aan een vriendin beloofd om wat te chatten. Wat blijkt? 'k Kon geen verbinding maken met het internet (fout 678: de externe computer reageert niet)?! Gisterenochtend naar Belgacom gebeld, maar alweer fucking gefrustreerd de telefoon moeten inhaken na 10 minuten... 's avonds van 't zelfde. Dus vanochtend om 8:15 nogmaals een poging ondernomen. En ja hoor, 'k had prijs. Ene Bart deed wat onderzoekwerk en vroeg me dan of er recentelijk een nieuwe installatie had plaatsgevonden of dat ik misschien een nieuwe installatie zou aangevraagd hebben? 'k Leg hem bovenstaand verhaal uit (in mini-versie wel te verstaan) en hij antwoordt "yep, daar zal 't wel aan liggen...". Blijkbaar was mijn "lijn" reeds veranderd en kan mijn huidige modem (nen Alcatel Speedtouch Home... oud bakske, maar 't werkt nog steeds) daar helemaal niet op connecteren. 'k Moest concact opnemen met de klantendienst en die zouden dan de nieuwe installatie ongedaan moeten maken.
Iets later hing ik aan de lijn met Katarina, een heel vriendelijk madameke trouwens. Zij ging 't één en ander opzoeken en zou me terugbellen. Een half uur later, belde ze me inderdaad terug... met niet zo'n positief nieuws echter. Er is dus wel degelijk een nieuwe installatie gebeurd en dit zonder mijn toestemmig noch medeweten waardoor ik niet meer via mijn huidige modem kan connecteren. Fucking hell!!! 't Zou nog zeker een week kunnen duren alvorens dit probleem is opgelost?! 't Zit wel blijkbaar op "hoog" niveau én 'k krijg een commerciële tegemoetkoming. 'k Ben daar vet mee... 'k moet op 27/11 een presentatie geven aan enkele collega's en 'k zou dit weekend alles afwerken. Ni dus!!!

Enfin, 'k zal 't proberen af te werken zonder op "onze" systemen aan te loggen en desnoods van 't weekend ff langs onze pa passeren om aldaar eventueel te connecteren.

Good busy!!! 'k Ben dus lichtjes gefrustreerd, maar dat moet ik jullie niet meer uitleggen zeker???

3 opmerkingen:

David aka Letman zei

Typisch!

dejerre zei

ge moet bij telenet gaan: ik krijg (en betaal bijgevolg) al sinds juli geen facturen meer ...

Cernum zal het geweten hebben: ik kan ze dus ook niet binnenbrengen als expense :)

Rafke Magic zei

Zwijg mij van Telenet... daar heb ik destijds alleen maar fakturen van gekregen... zonder dat er iets "marsjeerde"!!!