woensdag, november 29, 2006

staartje

Gisterenvoormiddag zou er een technieker van Belgacom langskomen om "mijn probleem" toch eens volledig te onderzoeken. Maandag had ik al laten weten, zowel aan de technische help desk als aan de klantendienst, dat ik daar het nut niet echt van inzag vermits er bij mij thuis niks veranderd was.
Ondertussen was er ook een "dossier" opgesteld daar ik eiste dat Belgacom zou opdraaien voor de kosten van een halve dag congé (uiteindelijk was de hele heisa hun fout en niet de mijne). Zo gezegd, zo gedaan, dossiernummer 7421682 zag het levenslicht!
Gisterenochtend zat ik dus rustig de P-magazine te lezen, toen plots mijn gsm begon te trillen én te rinkelen. Een collega had een vraagske ivm een interventie van mij enkele weken geleden op z'n projekt. Terwijl ik aan 't uitleggen was wat ik daar heb gedaan en waarom, zag ik plots dat het "line/sync" lichtje van mijn modem constant brandde (da's dus een goed teken). En ja hoor, een minuut later rinkelde mijn gewone telefoontoestel. 'k Kreeg iemand van Belgacom aan de lijn die me doodleuk meedeelde dat hij het probleem gevonden én opgelost had! Ondertussen had ik nog steeds niemand gezien... hij heeft een "kaart" vervangen in de centrale.
Op dat moment had ik ongelooflijk veel zin om "oep iemand zen bakkes te sloage"!!! Niet alleen had ik onnodig "congé gepakt", maar bovendien bevestigde dit mijn vermoeden dat de oplossing simpel eenvoudig was en dus al veel sneller had doorgevoerd kunnen worden.
'k Heb besloten om nog niet direkt naar de klantendienst te bellen, daar ik waarschijnlijk de verkeerde woordkeuzes zou gemaakt hebben. 's Avonds kon ik EINDELIJK mijn mails nog eens binnenhalen én ja hoor, er zat er ééntje bij van Belgacom... met een tevredenheidssurvey. Awel, ik heb me eens goed laten gaan en al een indicatie gegeven van wat zo'n halve dag verlof mij (lees: mijn werkgever) kost. 'k Heb, braaf als ik ben, slechts 2 uren doorgegeven want 'k ben immers na 't telefoontje van die technieker onmiddellijk doorgereden naar mijn klant. 'k Heb dus 2 uurkes goed te maken. 'k Denk da'k voorlopig ff hun reaktie ga afwachten... maar er komt ZEKER nog een staartje aan dit verhaal ;-)

2 opmerkingen:

dejerre zei

whoew ... nadenken magic: wat zou jimmy - de beast - laureys in deze situatie doen ... juist ja: het hele callcenter van belgacom verbouwen

Rafke Magic zei

hehe... 'k heb een paar maten die 't zelfde zouden doen, maar... da maakt dien halven dag verlof ni goe, hé
ik ben zelf voorstander van "koele" motivatoren (yep, 'k heb destijds goed opgelet in de psychologieles)