dinsdag, november 28, 2006

nieuwe loopschoenen...

Vlak voor mijn bronchitteke uitbrak, ben ik bij Studio Sport nieuwe loopschoenen gaan kopen. 'k Ga me beginnen voorbereiden om de 20km van "Broekzele" te lopen volgend jaar. Of ik het haal, weten we binnen een klein half jaar.
Soit, in de winkel moest ik over een speciaal daarvoor aangelegde strook lopen en terwijl werd mijn loop"stijl" opgenomen op video. Daarna mocht ik naar de beelden kijken. Op 't eerste zicht, zagen mijn lodderige oogskes niks verkeerds... maar toen de beelden vertraagd werden weergegeven, zag ik hét ook... een lichte overpronatie (meer info vind je hier) aan de rechtervoet. 't Was niet héél erg, maar een aangepaste schoen zou "wonderen" doen.
'k Heb 3 paar schoenen gepast én uitgetest en uiteindelijk besloten om me het paar Saucony Grid Omni 5 Moderate aan te schaffen.
Afgelopen zaterdag heb ik ze voor 't eerst in de praktijk getest! Yep, ff op een zaterdag naar de fitness... mijn hartslag was uitermate hoog, wat betekent dat mijn bronchitteke nog ni volledig weg was. Soit, het lopen was ZAAAAAALIG!!! 'k Liep precies op "resors" ;-)
Gezien de toch wel hoge hartslag, heb ik het rustig aan gedaan en ook maar 3 kwartierkes getrained (fietsen, lopen, cross trainen en steppen) ipv het normale uurke.

1 opmerking:

David aka Letman zei

Aha, je hebt de smaak dus te pakken. Remember: regelmaat is superbelangrijk.