maandag, september 04, 2006

sporten = gezond ?

Jawadde... gisteren nog eens gaan "sjotten" na twee jaar inactiviteit. Reden was de afscheidswedstrijd van een ex-medespeler. Zijn "huidige" ploeg speelde dus tegen een ploeg bestaande uit mannen waar het destijds allemaal mee begonnen is. 't Was om te beginnen een ongelooflijk tof weerzien.
Al heel snel werd duidelijk hoe slecht het eigenlijk met mijn conditie gesteld is. We mochten vrij wisselen en samen met 3 andere "boys" begon ik op de bank. Na een goei tien minuten, was 't zover. Rafke mocht/moest invallen. Eerste balcontact was al een "losse flodder" (de reflexen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn) en zorgde al direkt voor een flinke pijnscheut in mijn linkerkuit. Goe bezig :-(
Na 10 minuten was mijn pijpke al uit en heb ik zelf een vervanging aangevraagd. Anyway, zo is 't dan verder gegaan.
Achteraf gezien heel plezant, maar spijtig van de conditionele achterstand en het lange stilliggen. Na de match vroeg de coach of ik geen zin had om terug te komen "sjotten"... 'k moet zeggen... 't kriebelt eigenlijk wel. Maar 'k zie wel fameus op tegen 't beginuur (half 10 op ne zondag... da wil zeggen rond 8 u ten laatste op staan... da's midden in de nacht???). Enfin, 'k ga eerst de conditie terug wa opschroeven en 't gewicht wa afschroeven, en dan zien we wel weer.
Oh ja, na de wedstrijd was er een bbq'ke... en 'k heb weer ff gezondigd. Een klein beetje saus toegevoegd aan 't (vnl. wit) vlees. En 'k heb uiteraard een paar pintjes gedronken (da hoort nu eenmaal bij de voetbal, hé).
En nu... pijn... pijn... en ook nog wa pijn :-(

Geen opmerkingen: