maandag, mei 28, 2007

what to do on a Saturday?

Eindelijk nog eens iet of wat uitgeslapen! 't Was al effe geleden. Na een ontwaak- en ontbijtproces van een paar uren ben ik aan m'n boodschappen begonnen. En daarna vond ik het tijd om m'n garderobe (eindelijk) nog eens uit te breiden. 'k Heb me laten gaan in den A.S. Adventure: kousen, polo's, een trui én een nieuwe zomerjas. Daar was ik écht wel aan toe!
's Namiddags ben ik "op 't gemakske" naar de fitness getrokken. Na een paar dagen rust, vond ik het terug tijd om te gaan lopen. 'k Ben begonnen met een kwartierke lopen aan 9 km/u. Benen zaten goed, maar den tikker ni echt. Stress? Wie zal het zeggen? De afgelopen week was pokkedruk op 't werk. Opdrachten kwamen binnen langs alle kanten. Zo relaxed het vorig jaar was, zo druk is 't nu. En 't was hééél relaxed vorig jaar!!! Bon, na dat kwartierke heb ik anderhalf minuutje gestapt om vervolgens aan een tweede kwartier lopen te beginnen. Ditmaal zou ik aan 8 km/u lopen. Dat heb ik welgeteld 5 minuten volgehouden en toen ging Meneertje Klop terug de hoogte in. De laatste 10 minuten heb ik dus aan 7 km/u afgewerkt. Belangrijkste was de niet-pijn in m'n benen!
Vervolgens een kwartierke gefietst en daarna nog 10 minuutjes gelanglauft. Al bij al een klein uurke bezig geweest en goe gezweet. Daarna was 't koken geblazen. 'k Zou de vriendin verrassen met voor-, hoofd- én nagerecht. Voorgerecht was simpel, doch keilekker (en tamelijk gezond): garnalen met een cocktailsausje. Daarbij genoten we van een glaasje Pinot Gris (Godendrankske). Vervolgens een (volkoren)spaghetti met rode pesto én een sausje van champignons en Boursin (en uiteraard wat strooikaas erbovenop). 't Nagerecht (wat we veel later tijdens "Troy" hebben opgegeten) bestond uit verse ananasschijven en aardbeikes. Lekker én gezond!

Geen opmerkingen: