zaterdag, juni 02, 2007

Music Maestro

Gisteren heb ik alweer een nieuwe "credit" ontvangen van Belgacom ADSL voor 10 nummers bij iTunes. Vermits ik gisterenavond na 't werk ben gaan eten met 2 leuke jongedames (hihi), is 't er niet van gekomen om die gisteren nog te verzilveren. Maar vanochtend was ik veel vroeger dan verwacht wakker en tijdens 't ontbijt ben ik eraan begonnen. 'k Had nog een paar klassiekerkes van uit m'n jeugdjaren in 't gedacht en heb dus een search gedaan op de volgende namen: Yazoo, Erasure, Kraftwerk, Bronski Beat (niks van gevonden trouwens... tenzij 2 nepmixkes op één of andere foempecd voor spinners), Mecano, New Order en... thé Mr Fingers of the world, Mr Jean-Michel Jarre. Damn, 'k was al vergeten wat voor effekt zijn muziek op mij heeft. De buren weten het ondertussen ook. Vermits ik al een nummer of 8 had gedownload, was m'n selektie uit de JM collectie beperkt... 'k heb gekozen voor the 4th Rendez-Vous (uit de cd van het Destination Docklands concert). Beste vrienden, dit is hét nummer waardoor ik de man pas echt ben beginnen appreciëren. Soit, voor de rest kon ik niet echt kiezen en heb ik beslist om binnenkort een paar albums van de man te kopen (en m'n CD collectie nog eens raadplegen... 'k denk dat er wel ergens een CD tussenzit... mijn appreciatie stamt eigenlijk nog vanuit de vinyltijd). Enfin, dus restte me nog één nummerke te kiezen... hou u vast, want 'k heb nog al een brede maar tevens "rare" liefde voor muziek... "Paris Latino" is 't geworden (één of andere remix van 't nummerke).
Wat Kraftwerk betreft, heb ik ook beslist een album te kopen, want dé beste nummers zijn enkel via de aanschaf van 't album te verkrijgen. De keuze is gevallen op "Minimum Maximum". Daar staan zowat dé klassiekers van de Duitsers op.
Bon, ondertussen is m'n iPod shuffle bijgewerkt en kan ik straks (of morgen) naar m'n nieuwe nummerkes luisteren terwijl ik m'n lichaam aan 't afbeulen ben op de fitness (voorlopig ff niet lopen wegens téveel last aan de schenen... en da's geen goed teken).
't Is eigenlijk tijd om een douchke te pakken en aan m'n dagtaken te beginnen, want seffens is 't schoolfeest van de erfgenaamkes en daarna moet ik nog iets checken voor de klant. Daarvoor zou ik nog boodschappen moeten doen én een cadeauke kopen voor de Witte z'n liefke, want die geeft vanavond een feestje ter ere van haar verjaardag.

Geen opmerkingen: