zaterdag, juni 28, 2008

FAILLIET!!!!

Yes, 't is zover... na een kleine maand ben ik eindelijk failliet! Vermits ik de bui reeds voelde hangen, heb ik nog aan m'n bankdirekteur gevraagd de limiet van m'n Belgische VISA tijdelijk te verhogen met 500 euro. Volgens zijn mail van gisteren is die limiet zelfs met veeeeel meer verhoogd tem eind volgende week. Bij Hertz dachten ze daar gisterenavond (22u locale tijd) echter anders over. Hoewel ik m'n reservatie online had kunnen maken (en normaal doen ze daar een check op je credit card), kreeg ik gisteren geen wagen mee. Leuk als je (met alweer een paar uur vertraging trouwens) 's avonds doodmoe "thuis" gekomen zijt. Bon, vermits dat dametje geen cash aanvaarde (want 'k had da gerust cash kunnen betalen), mocht ik terug met de Hertz bus richting luchthaven en daar heb ik dan Marta (de lokale metro) genomen. Rond kwart voor middernacht was ik aan 't station Dunwoody (alwaar ik woonachtig ben). Vervolgens 3 kwartier gesleurd met m'n bagage... eerst al de verschillende trappen in 't metrostation, daarna via de overdekte parking van de Mall naar de buitenparking van de Mall en zo verder naar huis. Kletsnat was ik! Gelukkig was 't niet lokaal aan 't regenen, want in de verte zag ik verschillende bliksemflitsen. Enfin, 'k ben thuisgeraakt en weer een desillusie rijker. Hertz heeft afgedaan... mijn bank in Belgie ook... bijna. Als ik terug ben in Belgie, schakel ik over op de concurrentie.
Bon, heel m'n planning voor dit weekend is dus "um Zeif"... ben daarnet naar de bank geweest (te voet) en normaal gesproken heb ik maandag m'n "secured loan" (da's nodig om Frank's trukske toe te passen). Seffens komt Michelle (ex-projectleidster bij Coke) me oppikken om me naar de DMV (rijbewijzendienst) te voeren. We'll see how that goes! Normaal gezien zou ik m'n Belgisch en internationale rijbewijzen kunnen inwisselen voor een Georgia Driver's License. Maar 'k heb niet teveel hoop dat dat vandaag al in orde komt.
Mocht het toch in orde komen, dan kan ik maandag met het geld van m'n "secured loan" en nen hoop documenten naar de Acura dealer en heb ik in principe dus m'n wagen. De gepersonaliseerde nummerplaat zit er voorlopig niet in. Blijkbaar is die procedure in Georgia niet zo simpel. Soit, hoe sneller ik m'n "race machine" heb, hoe beter!!! Die "Kielse Rat" nummerplaat is een zorg voor later.

1 opmerking:

Inge zei

Ai, ai, ai, de moed niet verliezen he!