vrijdag, juni 20, 2008

Food

Toen ik in België vertelde dat ik naar de States zou verhuizen, hadden de meeste mensen "commentaar" op het "ongezonde" eten hier. Awel, ge kunt hier véél gezonder eten dan "thuis". Maar... hoe gezonder, hoe duurder. Da's een beetje een algemene regel. 't Is nl. goedkoper om ongezond te eten. Vorige week hebben we daar nog een discussie over gehad hier. Als je hier naar een supermarkt (en hier heeft die super wel degelijk een betekenis) gaat, dan is het aanbod aan verse groeten en fruit enorm! Zelfs individuele porties zijn vlot beschikbaar, wat in België niet altijd het geval is. Bij Delhaize en GB doen ze al een paar pogingen, maar 't is niet 't zelfde als hier.
Anyways, gisterenavond ben ik gaan eten in The Cheesecake Factory. 'k Was daar ooit (een jaar of 6 geleden) eens gaan eten in California. Maar toen hebben we énkel "kaastaart" (cheesecake dus) genomen. Je kan er echter véééél meer krijgen heb ik ondertussen ontdekt. En de porties zijn "huuuugggeee". Mijn broers, Cabuske en Timmeke zouden hier ni moeten bijvragen ;-) M'n keuze is gevallen op de Louisiana Chicken Pasta (Parmesan Crusted Chicken Cutlets Served Over Pasta Tossed with Mushrooms, Peppers and Onions in a Spicy New Orleans Style Sauce). Lekker!!! Maar 'k heb slechts de helft kunnen opeten. Dus, volgende keer bestel ik een halve portie ;-)
In 't hotel is geen restaurant, dus moet ik wat "creatief" zijn. Er is een "mini fresh market" waar ze "soms" slaatjes en broodjes verkopen, maar 'k vermoed dat tegen dat ik terug ben van 't werk dat die al "uitverkocht" zijn. Althans deze week was er niks "gezond" beschikbaar :-(
Woensdag heb ik "uit armoei" een paar "granola bars" gegeten, want net toen ik 't hotel was binnengestapt, begon het te gieten!!! En 'k had geen zin om door de gietende regen een kwartier naar de restaurants naast de mall te stappen.

Geen opmerkingen: