dinsdag, juni 17, 2008

it's not all rosesmell and moonshine...

Gisteren voorzien om de "laatste" vlucht naar Dulles te nemen (die van 21:30) omdat ik gehoopt had 's morgens men SSN te ontvangen. Ijdele hoop zo bleek (alweer), wat ik ergens al had voelen aankomen. Vanochtend mocht ik terug gaan?! Yeah right! Die bureaucraten denken dat je écht niks anders te doen hebt dan wat over-en-weer rijden naar hun kantoor en telkens een uur in de zéér onaangename wachtkamer te zitten. Bedoeling was ook om, zodra ik m'n nummer zou hebben, stante pede naar de bank te gaan om een rekening te openen en debet/credit cards aan te vragen. En in de namiddag te gaan kijken voor een wagen.
Soit, in de plaats van al dat, ben ik kalm, maar ontgoocheld, afgedropen naar de kantoren van Alti om daar wat verder te werken. De VPN connectie naar de klant lukte... enkel de Amerikaanse systemen waren niet direkt "aanspreekbaar" (maar via een "foefeltrukske" kon ik me wel aanloggen). Na een halve dag doorgewerkt te hebben, wel aangenaam als je helemaal alleen zit, naar "huis" gegaan om m'n koffer te pakken en vervolgens richting Hartsfield-Jackson te vertrekken.
Bon, daar was ik dus goed op tijd én er was bijna geen volk aan het Security Checkpoint, zodat ik m'n half literke water nog héél snel heb moeten binnenkappen (anders verdwijnt dat pardoes in de vuilbak). Plots... "stilte"... er was een verdacht "pakje" door de scanner gegaan. De Security mensen hadden 't zweet op hun aangezicht staan, dus 't leek vrij serieus. Na een paar minuten riep iemand héél luid "CLEAAARRRR" en het rumoer was binnen de korste keren terug. Wat doet ne mens die te vroeg is op de luchthaven? Yup, op 't gemakske ergens gaan eten en een pint drinken. M'n keuze viel op een 'Sam Adams' Boston Lager. Ni slecht. Kan zelfs concurreren met een paar van onze "nectars".
Daarna rustig naar de gate gewandeld (die ondertussen al veranderd was van A06 naar B33. Daar aangekomen, bleek er alweer een "gate change"... ditmaal naar B31. Toen de vorige vlucht daar vertrokken was, verscheen er plots één of andere vlucht naar Cincinnati om 21:30?! WTF? De vlucht naar Washington Dulles was ook om 21:30 en zou van dezelfde gate vertrekken? Me alle Chinezen, maar ni me den dezen!!! Na wat "gezever" van medepassagiers, bleek het gevreesde waar te zijn... er was een "kleine" vertraging. "Mon oeil!" Maar liefst TWEE en een HALF uur later dan gepland zijn we vertrokken. Inderdaad, 't was middernacht. De vlucht duurt ruim een uur en veertig minuten, maar... tegen dat ik goed en wel in m'n hotelkamerke was, las ik op de klok "2:45" (a.m. uiteraard) :-( Bon, dan maar de wekker op 8u ingesteld ipv de gebruikelijke 7u.
Wat wel cool was aan de vlucht... 'k heb voor 't eerst in m'n leven een onweer vanuit de lucht meegemaakt... en bovendien 's nachts. Wow!!! Da's écht onbeschrijfelijk. Alles is pikdonker, beneden zie je af en toe kleine groepjes lichtjes ("towns") en "plots" héél de hemel die verlicht wordt. Precies een soort van vuurwerk. Enfin, héél lang heb ik er ni van kunnen genieten, want m'n oogskes vielen tamelijk snel dicht. 'k Ben toch blij da'k het gezien heb ;-)

1 opmerking:

David aka Letman zei

't is overal wel iets ;-)