zaterdag, juni 07, 2008

pain in the a**!!!

Bon gisteren vroeg opgestaan om op tijd naar de Social Security Agency (SSA) downtown te vertrekken. 'k Was nog tamelijk vlot daar en bovendien was er slechts een klein aantal wachtenden voor mij. Goed voorteken? I don't think so! In plaats van m'n nummer te ontvangen, kreeg ik de standaard boodschap te horen dat ik 10 dagen in de States moet zijn alvorens ze bij de SSA aan m'n gegevens kunnen. OE LOEMP KUNDE ZIJN??? Da nummerke stond te blinken op die trien haar scherm en da was al wat ik moest hebben. Ondanks het feit dat ik heel kalm en beleefd bleef, begon die dame zich nog wat te enerveren ook?! 'k Kreeg een standaard briefke mee waarop stond dat ik klacht kon indienen als ik niet akkoord was. Dat was maar een woord. Bij de volgende beambte aangekomen, kwam die trien zich nog ff bemoeien waardoor die pipo mij "plots" ook niet kon verderhelpen. Ook al toonde hij m'n SSN (social security number) aan die trien!!! Needless to say dat Rafke fameus pissed off was. Bende onnozelaars! Toen ik uitlegde dat m'n me aan de telefoon had verteld dat ik m'n nummer zou krijgen als ik me persoonlijk kwam aanmelden met de nodige ID bewijzen, zei die pipo "maybe in Florida they can give you another number... but we have to wait 10 days"?! WTF??? 'k Had bijna geantwoord "zijde gij echt zo simpel of doede maar alsof... loser". Er bestaat maar 1 SSN per persoon, dus als ze me dat in Florida kunnen geven, dan moeten ze dat hier ook kunnen.
Bon, wreed kwaad die keet verlaten en op weg naar het Belgisch Consulaat (is immers maar een paar 100 meter verwijderd van de SSA). Daar waren ze extreem vriendelijk en ik werd zelfs in het Nederlands verder geholpen. Op een kwartierke was alles daar geregeld. Binnen een 5-tal weken wordt m'n nieuwe identiteitskaart opgestuurd (een blauwe). Daarna moet ik geen I-94 formulierke meer invullen als ik naar de US reis en kan ik bij Immigration langs de US Residents rijen passeren (gaat veeeeeel vlugger dan de anderen). Alle, toch nog iets positiefs.
Daarna effe naar "den bureau" en m'n beklag gedaan bij Janice. Die kon heel die 'grap' ook niet geloven, maar heeft me wel wat kunnen kalmeren. Na het checken en beantwoorden van m'n mails, ben ik naar de bank gegaan in de hoop dat ik een rekening kon openen zonder dat stomme SSN. Wrong!!! Sinds een paar weken hebben ze een nieuw computer systeem en dat laat dergelijke transacties niet meer toe :-(
What is wrong with this country??? Vermits ze hier aan 't zagen waren dat m'n "rent" nog niet betaald was, vroeg ik dan maar een "cashier's cheque", maar dat konden ze mij niet geven vermits ik geen rekening heb bij hen?! PLEEAAASSSSEEEE!!! Bon, dan maar cash ontvangen en daarna in Publix (een grootwarenhuis) dat geld gaan omwisselen in zo'n cheques (hier op de property aanvaarden ze nl. geen cash). Hoewel iedereen dat hier de normaalste zaak van de wereld vindt, vind ik dit toch wel een van de domste systemen ter wereld. Ik haal bij de bank (vrij veel) cash op, moet dan naar een supermarkt (of tankstation) om dat te kunnen omwisselen in een of meer cheques en die dan op hun beurt gaan afgeven hier aan de balie?! In plaats van mij gewoon rechtstreeks via m'n VISA te laten betalen. Da's toch voor iedereen veiliger en eenvoudiger?
Soitm daarna ben ik een handdoekenset (inclusief douchegordijn en voetmat) gaan kopen zodoende bij de volgende douchebeurten m'n hele badkamer niet onder water te zetten. Ook nog ff gaan reclameren bij T-mobile omdat m'n gsm (nota bene nog geen maand uit) al geen geluid meer produceert. Wreed handig een gsm hebben en niet horen wanneer iemand je opbelt of een sms stuurt :-S
Des Avonds dan maar ne "goeie" frisse Stella gedronken en een paar (nee geen volle bus) Pringles gegeten.

Geen opmerkingen: