zondag, juni 08, 2008

milieu

Ondertussen al een 4-tal dagen achter de rug hier in Atlanta en wat me opvalt is dat ze hier helemaal niet mileubewust zijn. What a shame! Ge ziet hier ongelooflijk veel groen en bomen... écht ni te doen (ni goe voor m'n allergie, maar... 'k heb voorlopig minder last dan thuis... 'k pak ondertussen ook nieuwe medicatie, misschien helpt da beter)! Op die 4 dagen tijd, heb ik meer plastic zakken verzameld dan de afgelopen 5 maanden in België. Reken maar uit! Bovendien wordt er hier helemaal niet gerecycleerd. Alles gaat in dezelfde zak (en je bent vrij te kiezen wat voor zak... dus geen dure zakken van "'t stad"), of het nu karton, papier, etensresten, glas, of eender 't wat is... alles gaat tesamen. Daar kunnen ze toch nog in verbeteren me dunkt. In sommige staten staan ze een pak verder op dat vlak. In de parkeergarage hier staan ook megabrandstofzuipende wagens... beemers, megatrucks, Jeeps, Corvettes, ... knap om naar te zien wel, maar oh zo slecht voor "mother Earth". 'k Ga het toch bescheiden (proberen) te houden... voorlopig staan m'n zinnen op een Honda CR-V ("Something new to CRaVe"), maar ook nog een beetje op een Acura TL (vanwege de aggresieve/sportieve lijn). Beiden vallen qua verbruik nog relatief mee ;-)

1 opmerking:

David aka Letman zei

Tja, telkens als ik hier sorteer hoop ik maar dat in een later stadium van het proces weer niet alles bijeengekapt wordt... In Brussel-stad gebeurt sorteren trouwens ook niet echt dat ik.
Enige wat jij kan doen is idd er bewust mee opgaan. Heb dit weekend aan zee ook vele malen plastic zakjes geweigerd.
En je post over de administratieve rompslomp: gniffelgniffel, t'is blijkbaar niet alleen hier dat het soms Kafka lijkt blijkbaar.
Groetjes.