maandag, februari 06, 2006

Sunday, bloody Sunday :-(

Ok, zondag was 't de bedoeling om "downtown Toronto" onveilig te gaan maken, MAAR... blijkbaar had Giorgio's eega de verkeerde schoenmaat meegenomen. Dus ze vroeg heel lief of ik ff over-en-weer wou rijden naar Niagara. Vriendelijk als ik ben, zei ik dat het geen probleem was. Dus wij opnieuw richting Niagara. Mijn voorwaarde was dat we zouden stoppen bij één van de vele wijngaarden. Ze maken hier nl. Ice Wine (zie P-magazine van 2 weken geleden). So far, so good. Bij de Inniskillin Winery een paar "cadeaukes" gekocht en terug op weg... en toen gebeurde het ondenkbare. Mijn eerste auto-ongeluk in 16 jaren. Mijn appreciatie voor Volvo is alleen maar gestegen. Onze rechtervoorflank (en niks anders) is volledig "om zeep", maar de "van" van onze aanrijder is "total loss". En yep, Rafke was in fout. 'k Ga ni te veel in detail treden, maar blijkbaar is het een "accident spot" ('t gebeurt daar constant volgens de omwonenden). Laten we zeggen dat er een "dode hoek" is. Anyway, we zijn alledrie ongedeerd (met uitzondering van mezelf... een spierverreking aan mijn linkeronderbeen en gekneusde ribben).
De zijdelingse airbags (passagierszijde) werden onmiddellijk opgeblazen en tegelijkertijd kwam er een soort van zwavelgeur vrij ("gun powder"). Georges en ik dachten onmiddellijk 't zelfde... "da boeltje gaat hier ontploffen". Wij zijn uit diejen auto gesprongen alsof er een hongerige tijger in zat (neen, niet het soort tijger dat in de Vosmolen rondloopt). Twee dames kwamen ook dadelijk hulp bieden en na het nakijken van onze situatie, hebben zij het verkeer ff geregeld en ook de politie verwittigd.
Soit, ikke naar Hertz gebeld. Daar waren ze helemaal niet behulpzaam. 'k Moest zelf naar de dichtsbijzijnde Hertz verdeler "gaan" en een nieuwe auto vragen. "And by the way, they're not open today!". D'UH!!! Wij stonden daar in 't hol van Pluto (Niagara-on-the-Lake)... vlotjes 150 km verwijderd van ons hotel en een 30-tal km van Niagara (waar de dichtsbijzijnde Hertz verdeler was). B---tch! Soit, de man van Penninsula (de takeldienst) heeft ons meegenomen naar zijn kantoor en heeft vandaar zelf ff met Hertz gebeld. "We'll send you a replacement car right away, sir!". SCHWING??? Goe bezig bij Hertz. Enfin, bon, soit... een tweetal uurkes later stond er ne Chevy Impala op ons te wachten (ne knalrode) ;-) Dus wij terug richting Niagara. Onderweg zijn we ff gestopt bij de "Natural Whirlpool". Ondertussen was mijn linkerbeen zo stijf da'k het bijna niet meer kon bewegen. 'k Crepeerde letterlijk van de pijn. Maar 'k ben toch een fotooke gaan pakken.
Daarna zijn we dan terug naar dieje schoenwinkel gereden en werden de schoenen ingeruild. Toen we op de terugweg bijna op de "highway" waren, was er een plotse paniekreactie op de achterbank. 't Waren opnieuw de verkeerd... D'OH!!! Allé, wij teruggedraaid en alles is uiteindelijk in orde gekomen. Toen we aan 't hotel waren, kon ik niet meer van de pijn. Gelukkig had Georges Ibuprofen (400mg) en zijn vrouwke Reflexspray bij. Toen ik op mijn kamer mijn eigen medicijnenzakje checkte, bleek ik nog Ibuprofen 600mg te hebben. Da spul marsjeert wel.
Ok, finally den tv opgezet en in de SuperBowl was 't al rust. Er was een live optreden van The Stone!!! Ouch!!! Voor zo'n ouw rakkers kunnen die nog goe rocken. 't Begin van den tweede helft heb ik nog ff gezien, maar 't waren al direkt commercials. En in Canada laten ze die van de States niet zien :'-(. Ik was al heel de week aan 't uitkijken naar de nieuwe commercial van Pizza Hut. "These bites are made for eating"... met Jessicaaaaaah Simpson :-P Vorige week hebben ze een aantal teaserkes laten zien, maar nooit de hele spot. Lomp of ni lomp, ze mag wel gezien worden ;-)
Soit, 'k ga verder werken nu... mijn load jobkes zijn bijna allemaal gedaan.

6 opmerkingen:

Rafke Magic zei

voor de geïnteresseerden:

http://www.pizzahut.com/cheesybites/

;-)

David aka Letman zei

man man man....
Allee, chance dat alles met jullie ok is da's het belangrijkste. Let nauwlettend op kleinere kwaaltjes achteraf! Die kunnen aangeven dat er meer mis is dan wat jij denkt. Jij gaat serieus wat te vertellen hebben als ge terug zijt!
Hopelijk is alles rijkelijk voorzien van foto's!

Rafke Magic zei

'k zal proberen morgen in Hooters wat foto's te laten maken van mij en de dames ;-)
morgen "verjaar" ik :-D

David aka Letman zei

Ik heb een lief, andere borsten interesseren mijn niet ;-)
Foto's van die Volvo!

Anoniem zei

Het is idd zoals hier al vermeld is, let goed op voor andere kwaaltjes die later opduiken. Maar zaterdag wordt alle pijn vergeten en gaan we een matchke voetbal zien. Ah natuurlijk voetbal, we gaan naar den Beerschot zien ;-) Daarna, zoals beloofd, een stapke zetten y yo soy el BOB! Hasta sábado!!!

Rafke Magic zei

correction: "These bites are made for poppin'... and that's just what they'll do! One of these days these bites are gonna... pop... right... into youuuuu!"

grrrr