vrijdag, juli 11, 2008

overuren

Gisteren m'n twee jaar oude record verbroken... om 8u begonnen en om kwart na 23 gestopt. Mijn werk was gelukkig klaar én correct... een paar anderen hebben nachtje door mogen doen, vrees ik. 'k Zal 't straks wel horen.
Reden van dit alles was de "quarterly results reporting". Een gewaagde uitspraak rond 23u was "dit gaat de eerste keer in vijf jaar zijn, dat we correcte cijfers kunnen voorleggen!". Awel, da pakte mij ;-)
Eerlijk gezegd was ik al veel langer klaar met m'n werk, maar... gisteren is één van de rapporten "geoptimaliseerd". De definities die mij in 't begin gegeven waren, waren blijkbaar niet helemaal correct. Rond 22 uur hebben we nog een paar "uitschieterkes" gevonden, maar dat bleken een paar late (we waren immers al juli en 't rapport werd op YTD juni getrokken) en "rare" boekingskes te zijn. De personen die daar voor verantwoordelijk zijn, zullen het geweten hebben.
't Is eigenlijk best wel leuk om voor een manager te werken die "impressed by BI" is! Dat was al ff geleden. 't Is ook een manager die de "analyses" zélf gaat doen (en heeft het al goed onder de knie... en dat voor alle opleidingen hier begonnen zijn).

Geen opmerkingen: