woensdag, december 20, 2006

Fris...

...aan de vis!!! Koel aan de spoel! Wak aan de zak!

De eerste uitdrukking ken ik al vrij lang... de laatste twee heb ik vanuit mijn eerste BW project-periode. De West-Vloanders... 'k mis hun taaltje eigenlijk. In den beginnen begreep ik er "ginne zak" van, maar na een paar jaar ging het redelijk vlot. Andersom was minder, en dat hebben 2 receptionistes eens ondervonden toen ze over mij aan 't roddelen waren terwijl ik achter hen een "koffeke aan 't tappe" was ;-)
Hoe zou het trouwens met Anneke zijn? Voor ik die firma verliet, was zij reeds vertrokken... snif, snif :-( 'k Ben haar nog eens één of twee keer tegengekomen in den Telesnack (bij de Wim).

Man, man... waar is den tijd? Gelachen dat we daar hebben... zo kwam de Spillie (kendemnog???) daar eens me veel show binnen. Steekt daar vlot de redelijk lange rij wachtenden voorbij en "probeert" een bestelling te plaatsen. De serveuse (doeme, ben hare naam vergeten... maar 't is een héél toffe... knap bovendien) negeerde hem compleet. Op een bepaald moment komt de Wim vanuit de keuken en "Mr Rebel" doet zijn beklag, waarop de Wim droog antwoordde "tja, ge zult gij vanachter moeten aanschuiven gelijk iedereen, hé" :-D

Soit, we wijken af... blijkbaar heeft er een andere blogger vroeger ook al eens een postje over gemaakt... zie Mzungu en zoek naar post "Alles kits achter de rits?". Maarreuh... die post is geschreven in augustus???
'k Vermoed dat het toen ietske warmer was dan vandaag ;-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Augustus was nat en fris :)

Rafke Magic zei

aaaaahhhhh... ;-)