donderdag, december 07, 2006

liegen en bedriegen...

...waarom doet den ene mens het wel (en meestal nog zonder problemen ook) en den andere het niet? Joost mag het weten!
De laatsten tijd hoor ik niet veel anders, dus waarom er niet eens een postje over beginnen. Gisterenavond was ik bij een vriendin die recentelijk "belogen" (en misschien ook zelfs "bedrogen") is. 'k Stel me altijd de vraag: "hoe kan je zoiets over uw hart krijgen?". Ok, 'k kan begrijpen dat ge al eens met een "broekske vol goesting" zit en dat je je aangetrokken voelt tot een ander exemplaar van het andere geslacht dan uwe partner, maar om dan ook effektief die partner te bedriegen voor wat hormonen die op hol slaan?
Stel dat je 't allebei niet zo nauw met "trouw" neemt, en er is een consensus, dan is er uiteraard geen enkel probleem. De vraag is echter, hoeveel mensen bevinden zich in zo'n situatie? Ni veel me dunkt.
Het ergste vind ik de "spijtbetuigingen" achteraf. 't Kan natuurlijk allemaal wel goed bedoeld zijn, maar the old saying goes "Het spijt is het leste het is van de Duivel gemaakt." of nog "Berouw komt na de zonde.". Vele mensen begrijpen volgens mij niet wat voor leed ze iemand kunnen berokkenen.
Soit... ik vind het persoonlijk niet kunnen en veel meer heb ik er niet op te zeggen.

Geen opmerkingen: