woensdag, december 10, 2008

mondhygiëne

Als je 70% van je tijd doorbrengt in hotels, dan kom je toch nog al wat tegen, hoor. Vandaag alweer een goei voorbeeld. Na m'n (niet zo warme... tiens, da's eigenlijk al heel de week zo, straks toch eens reclameren) douche, snel m'n kleren aangetrokken en de balkondeur opengezet zodat m'n kamer kon verluchten. Vervolgens naar beneden voor 't ontbijt. 't Was helemaal niet druk, maar er zaten er weer een aantal "fully dressed" te schrokken. Met "fully" bedoel ik letterlijk "fully". Ze hadden hun jas al aan?! Lijkt me extreem ongezond, maar soit. De meeste mensen die ik 's morgens gadesla, hangen hun jas op z'n minst rond de leuning van hun stoel of ze leggen die op een andere stoel. Vervolgens werken ze (de één al véél sneller dan de andere) hun ontbijt naar binnen om dan gewoon te vertrekken... naar hun werk, training, meetings, whatever. Met andere woorden, de tandjes worden niet gepoetst na 't eten! Soms denk ik dat ik de "rare" ben. Enfin, 't is niet enkel hier. Hetzelfde gedrag was me eerder ook al opgevallen in Toronto, Parijs, Londen en Rotterdam. Ben ik dan echt één van de enige hotelgangers die z'n tanden poetst na 't ontbijt?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Die vetzakken poetsen misschien hun tanden vóór ze gaan ontbijten he ;-)

Rafke Magic zei

hmmm... spek met eieren en ne goeie koffie nadat ge net uw tanden hebt gepoetst :-D

Inge zei

Awel, dat heb ik me onlangs in Reims ook afgevraagd. Iedereen was na het ontbijt direct weg, behalve ons Tommeke en ik. Wij gingen boven braaf ons tandjes poetsen. Misschien iets typisch voor Vlamingen???

Rafke Magic zei

Awel, 'k heb da gisteren aan nen andere Belg hier gevraagd die tot voor kort ne frequent flyer was (en ook van hotel tot hotel leefde). Zijn antwoord was: "Uiteraard poets ik mijn tanden nà 't ontbijt!"

Lonely Pitcher zei

Tiens, wat een mens zich soms allemaal nie afvraagt als 'm alleen aan het ontbijten is in een hotel ;-). Ik poets m'n tanden al jaren vóór het ontbijt, behalve in 't weekend.

Rik zei

Onzen tandarts zei vroeger altijd. Marie-Jeanne gij hebt uw kinderen goed opgevoed! en ge ziet dat dat loont hé!