woensdag, januari 03, 2007

't afgelopen jaar...

Rond deze tijd, probeer ik telkens effe terug te blikken op 't afgelopen jaar. Voor 't eerst zal ik dit dan ook "sharen" via deze blog.

- exact 10 jaar geleden begon ik aan hét jaar uit mijn leven (tot nog toe, maar 't zal nog wel een tijdje zo blijven, denk ik), nl. 1996

- 'k heb mijn eerste auto-ongeluk gehad... in Canada dan nog wel, resultaat: Volvo S40 in de prak, gekneusde ribben én nen hoop kneuzingen in mijn linkeronderbeen ('t heeft zo'n 3 maanden geduurd vooraleer alle pijn verdwenen was) - gelukkig waren Giorgio en zijn vrouw (mijn medepassagiers op dat moment) ongedeerd

- de eerste helft van 't jaar heb ik meer in 't buitenland doorgebracht dan in België (Toronto, Parijs, Londen en Rotterdam)... 't heeft ook voor de nodige extra kilo's gezorgd ('t was voor 't werk en dus veel restaurant-food)

- voor 't eerst heb ik zelf de negatieve effekten van stress ondervonden: uitermate hoge hartslag in rusttoestand (hoger dan nu tijdens 't lopen trouwens), extreem zweten (moest tot 3 maal per werkdag mijn "onderlijfkes" verversen), niet kunnen inslapen, levensmoe, etc... daar ik op dat moment in Parijs vertoefde én zowel mijn huisdokter als zijn vervangster tijdens een minitripke terug naar Amberes afwezig waren, heb ik zelf naar een oplossing gezocht én gevonden

- 'k heb ook een aantal vrienden en vriendinnen teruggezien op verschillende minireunietjes her en der in de wereld: Larvik - Noorwegen (Thor & Marit), Stockholm - Zweden ("Benny", "Aschi", "Bacon", Anna, James Bacon), Sarasota - Florida (Jenny & Brian & Jen), Brussel - België (Adrian, Nathalie), Berlijn - Duitsland (Volker, Elda, "Honey Bunny", Sandra, "Aschi", Adrian, Nathalie, Raoul, Bea, ...), Bern - Zwitserland ("Aschi", "Benny", Adrian, Bea, Connie, Claudia, Nathalie, "the Swedish connection", Myriam, Andrea, ...)

- UWP is opnieuw begonnen als UWP

- opa Boudewijns is van ons heengegaan...

- 'k heb een aanvraag tot extra peterschap ontvangen én geaccepteerd... wordt in principe effektief rond Valentijn

- kennismaking met de lieve & knappe Anderlecht stewardess (tiens... spreekt men eigenlijk in voetbaltermen ook van stewardess wanneer 't een vrouwelijke steward betreft, want da klinkt nu zo raar?)

- het besef dat er DRINGEND iets aan de conditie moest gedaan worden groeide én heb dus initiatief genomen om er daadwerkelijk iets aan te doen (en ineens beslist om te gaan trainen voor de 20km van Brussel eind mei)

- beslist om dit jaar mijn hele keet (met uitzondering van de badkamer en de wc uiteraard... die waren 2 jaar geleden al aan de beurt) te verbouwen

- ...

'k Ben waarschijnlijk nog wel 't één en ander vergeten, maar deze dingen zijn me 't best bijgebleven. Zo te zien zat het jaar toch wel goe vol ;-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je bent een heel tof kereltje Rafke, fijn heb je mogen leren kennen in 2006 en Anderlecht weer kampioen in 2007 :o))).
Een lieve lange steward xxx

Unknown zei

Ik heb een boot... ;-)