dinsdag, september 09, 2008

weekendje Disney

Vrijdagochtend bijgebeend op 't werk, maar dan rap rap naar huis om m'n koffer én m'n twee gasten op te pikken. Uiteindelijk zijn we toch té laat vertrokken en hebben we serieus moeten racen naar de luchthaven. Parkingsgewijs stonden we redelijk vanachter, dan nog een beetje "gepruts" bij de incheckprocedure en uiteindelijk nog wat tijd over om twee bananen en een paar druiven naar binnen te spelen (als lunch). De vlucht was snel en alzo kwamen we toch nog op tijd in Orlando aan. 't Vliegtuig (Boeing 767) was tot hiertoe hét graafste vliegtuig waar ik hier "local" al mee gevlogen heb. Individuele tv schermkes, mét spelletjes (en een stomme trivia quiz). Eenmaal in de luchthaven van Orlando aangekomen, hebben we ons gehaast naar de Disney Express en een uurke later zaten we in het Coronado Springs Resort. Onze kamer lag in "Casita 2" op de tweede verdieping. 't Was een "ok" kamer... niet dezelfde luxe die ik gewoon ben tijdens de (werk)week, maar luxueus genoeg voor een weekendje. Enfin, we hebben snel onze handbagage achtergelaten (de "checked luggage" zou later tot in de kamer gebracht worden door Disney personeel) en dan gaan eten. 't Was nodis... we hadden alledrie een MEGAhonger!!! Zelf koos ik voor de kip met puree en groenten. Daarna zijn we gaan zwemmen. Zalig zwembad en dito whirlpool (wel warm). Bijna security op ons dak gekregen... en dat voor een spectaculaire foto :-)
De volgende dag vroeg uit de veren want... een bezoek aan Magic Kingdom op het programma. Snel gedouched, in onze kleren gesprongen en een "breakfast to go" (croissant, banaan en koffie) en dan op de juiste bus gewacht. Een half uurke later liepen we door de toegang. Eerst onze hotelkaart in het sleufje steken, vervolgens een "fingerprint" (?!) en we waren binnen. 't Was een zalige dag met bijna geen wachtrijen, een superstralende zon (34° - 36°C) en fun! Qua zondigen viel het nog mee... één soft ice. Qua middagmaal en avondmaal was 't redelijk gezond.
Na 't avondeten zijn we nogmaals gaan zwemmen. In één van de gift shops hadden we een balletje gekocht en daar hebben we in 't zwembad dan ook mee gespeeld. Vervolgens zijn we pompaf gaan slapen.
Gisteren alweer vroeg uit de veren. Dit keer was 't tijd voor Disneys's Hollywood Studios. Als eerste op 't programma stond de Twilight Zone Tower of Terror. Zalig, geen wachtrij :-) Maar 't ging té rap voorbij voor de meisjes. Soit, om je een idee te geven van de G-krachten. Onze "zak" zat tussen m'n voeten en knieën gekneld tot op 't moment dat "de lift" begon te "flippen". Plots "zweefde" de zak tussen m'n knieën. Soit, we hebben een "dream fast pass" gekregen (BANGELIJK), hebben zalige foto's getrokken én ik heb me rotgeamuzeerd in de Toy Story attraktie :-) De stuntshow én de Indiana Jones special zijn nog altijd even "cool" als 12 jaar geleden.
Enfin, we hadden niet veel tijd, en hadden geluk met de bus. Die stond immers te wachten toen we 't park verlieten. Op tijd aangekomen in 't hotel zodat we nog een pitstop konden maken én drinken konden inslaan alvorens onze bagage te gaan oppikken. In de luchthaven van Orlando, direkt naar de Budget counter. Daar kregen we een
Saturn Vue mee. Da's de Amerikaanse tegenhanger van de Opel Antara. Pretty cool bakske eigenlijk. Een kleine twee uur later waren we in Sarasota. Daar een klein beetje verloren gereden, en dus pas een half uur later op onze bestemming aangekomen. Nadat we de "hosts" begroet hebben, zijn we rap iets gaan eten bij Hooters :-)

David aka Letman zei

Leuk! Neem je tijd he, je begint precies beetje de gewoonte van ginder over te nemen - altijd maar sneller gaat ook niet hé ;-)

Al iets opgevangen trouwens over de Zero Zero Seven van Coke daar? (http://standaard.typepad.com/marketingblog/2008/09/007-cola.html)

Rafke Magic zei

da's 't eerste wa'k er van hoor (allé, lees)
zal 't eens rap nachecken, se ;-)