zaterdag, oktober 04, 2008

de leste

Yes, vrijdag vandaag! Da's altijd goed ;-) 'k Was blijkbaar gisterenavond alweer m'n wekker vergeten te zetten, want 'k werd om 7:15 "plots" vanzelf wakker, keek voor alle zekerheid naar m'n klokske en zag dat ik eruit moest. Met tegenzin toch maar m'n push ups en sit ups gedaan en (alweer) rap gedouchet. Ontbijtsgewijs heb ik nog eens "havermoutpap" gegeten en een potteke joghurt. Op kantoor lagen er keiveel (Dunkin') Donuts en om 10u heb ik er toch ééntje genomen (blijkbaar werden we verondersteld van er twee te nemen, maar 'k heb me er kunnen uitpraten).
Nog iets "nieuws" ontdekt in de Report Designer (al surfend naar een ander probleem) én uiteraard m'n rapportje aangepast. Nu is 't écht af! Tijd dus voor een nieuwe opdracht... een cash flow rapportje. Specsgewijs stelt het niet veel voor, maar 'k heb first hand uitleg gekregen van de "big chief". Tegen de namiddag was m'n eerste draft versie klaar. Enkele getallen klopten precies niet helemaal, dus dat moet ik maandag verder onderzoeken én... klein probleemke. Het netto resultaat van vorig jaar zit niet in SAP. 'k Heb voorgesteld om het via flat file op te laden (en nu maar hopen dat ze me dat in een deftig formaat kunnen aanleveren). Komt eveneens maandag voor de bakker.
Vandaag heb ik de hotel "shuttle" genomen naar de luchthaven. Wow, ne vrij nieuwe Ford Expedition. Niiiccceee wheels! De man die me voerde, was één van de team managers (ben z'n naam ff kwijt). Toffe kerel. Als die aan de bar staat, dan krijg ik tenminste een déftig glas wijn ingeschonken ;-) Onderweg heel de rit gepraat over België, verhuizen naar de States, verschillen, politiek... best wel tof. Trouwens, toen ik aan 't hotel kwam, stond het daar vol uitgedost volk. Blijkbaar was er een trouwfeestje en zaten de gasten in 't hotel. Sommigen wilden niet rijden en hadden gevraagd om hen met de shuttle te voeren. Toen ik aan, de normaal héél ambetante, "shuttle lady" ging vragen of ze me een "ride to the airport" kon geven, zei ze "wait here... I'll check inside". Nog geen drie minuten later kwam ze terug en zei "my colleague will take you, 'cause you're a priority... these people are just going to a wedding". Jawadde! 'k Viel bekan achterover. Dat was dus de "dame" die altijd slecht gezind is tegen mij?! Ja, goe weer! In Dulles aan de check-in, een andere verrassing. De dame die daar m'n bagage aannam, vroeg plots "hey, haven't you been here before?". Ikke "yup, almost every week". Zij "I knew I recognized that face... I always remember good looking guys!". D'oh! Tof complimentje om 't weekend mee te beginnen :-D
Daarna was 't al direkt wa minder. Eén of andere gefrustreerde TSA agent liet me niet door, want ik had "voorgestoken". Nu moet ge weten, we stonden in de "traagste" rij, ze had al 6 mensen gecheckt en plots liet haar collega een reeks mensen door. Logischerwijs stak ik de mens die ze aan 't checken was voorbij, om mijn papieren te laten checken door haar collega. Er stonden immers nog een paar 100 mensen achter mij. Awel, die t**f kon dat blijkbaar niet verkroppen. En dan moet ge kalm blijven... vervolgens, toen ik EINDELIJK, aan de security was, riep de "dude" aan de scanner "bag check". Awel, die toffe peer heeft da zeker 10 keer geroepen. Zonder zwans, héél de rij achter mij stond dus stil. Uiteindelijk kwam er ééntje aangestrompeld en vroeg van wie die "bag" was. 'k Vroeg bijna "lady, do you see anyone else but me???", maar heb me ingehouden. De lachbui kon ik echter niet meer tegenhouden ;-)
Enfin, 'k was op tijd aan de gate, en de vlucht verliep tamelijk goed. Juist de landing was iets minder. De gebruikelijke (in Atlanta is dat dus altijd) turbulentie deed m'n evenwichtsorgaantje alweer geen deugd.

Geen opmerkingen: