woensdag, oktober 08, 2008

het presidentieel debat van gisterenavond...

...'k heb da dus maar ff gevolgd, hé. 't Was op zowat 50 van de 60 kanalen die ik in m'n hotelkamerke kan ontvangen, dus veel keuze was er ni. Bon, wat heeft Rafke daaruit geleerd?
McCain heeft veel "vrienden", want hij begon telkens met "my friends". Werkte fameus op m'n zenuwen trouwens (en blijkbaar niet enkel op die van mij) én 'k vind dat nogal "verdacht" overkomen. Ah, volgens de brave man (allé, 'k denk toch dat 't nen braven is), zijn de Amerikaanse werknemers de beste in de wereld, presteren ze 't hardst, etc... wel, 'k kan uit ervaring meedelen dat dit volledig fout is!!! Maar da's een andere discussie.
Obama bleef kalm en reageerde gevat. Blijkbaar is zen visie op bepaalde "topics" het laatste jaar volledig gewijzigd, maar ja... is dat niet een beetje eigen aan politiekers? Hij heeft mijn inziens niet veel rond de pot gedraaid én bleef tamelijk respectvol tov zijn concurrent (wat niet wederzijds was trouwens).
Na een dik half uur gekeken te hebben, ben ik beginnen zappen. 't Was precies een herhaling aan 't worden van 't eerste kwartier :-)

2 opmerkingen:

David aka Letman zei

Geef mij ook maar den Obama!
Ivm dat moddersmijten: raar hé, zo neig dat het er daar aan toe gaat. Ik denk dat ik heel verbaasd zou reageren op zo'n idiote aanvallen, 'klein kind' zou ik hoogstwaarschijnlijk denken en idd zelf respectvol blijven.
Heb je trouwens al info ingewonnen over een belangrijke puntje in je nieuwe plan?
Groetjes Raf!

Rafke Magic zei

'k Heb ondertussen een verklaring gekregen voor het moddersmijten... is een gevolg van het tweepartijensysteem. Laten we zeggen dat een 70% (en da's al 10% minder dan de schatting die ik gehoord heb) van de kiezers weet voor welke partij te stemmen, dan is er een goeie 30% van (en ik gebruik de uitspraak van een "local") "dumb asses" die nog overtuigd kunnen (lees: moeten) worden. Vandaar "verlagen" ze zich op hun niveau.
Btw, nog geen concrete info gewonnen. 'k Ga er dit weekend en volgend weekend nog eens goed over nadenken... en I'll keep you posted ;-)