maandag, oktober 20, 2008

ons eerste city tripke

Bon, gisterenavond waren we dus aangekomen op onze bestemming... een écht coole citytripbestemming, met name Washington DC.
Na het inchecken zijn we met de "Trolley Tours" een paar lokale monumentjes gaan bezoeken: de Capitol, de "Mall", etc... op 3 plaatsen konden we uitstappen, nl. Roosevelt Memorial, Arlington Cimetery & Lincoln Memorial. Wow, vrij impressionant.
Na den tour, een dik half uur naar 't hotel gestapt, nog rap een peer als avondeten verorbert en dan als een blok in slaap gevallen.
Vanochtend, vroeg opgestaan, onze "itineraire" bepaald en dan gaan ontbijten. 't Was lekker, maar ni echt bijzonder voor z'n prijs. Na het tandenpoetsen, zijn we met ons rugzakske vol vertrokken aan onze "dagtrip". Eerst was er een "wit huisje" aan de beurt. Sloeg eigenlijk wel tegen in 't echt. Vervolgens een goeie 3 kwartier in de verkeerde richting gestapt, maar bon... toch de Edgar Hoover building gezien (FBI headquarters) en voorbij de National Museum of Natural History gewandeld. Vervolgens naar het visitor centre van dat witte huisje geweest en dan... rapapaaa... een "unieke" toer van de "White House Gardens" gedaan!!! JAWADDE!!! Na een ongelooflijke security check, stonden we ineens in de "George" zenne hof. Wow! Plots was het wél de moeite. Ineens kregen we de échte beelden te zien (we stonden immers vlak voor de ingang van thé White House). Ongelooflijk veel security gezien (ook wel grave foto's) en een paar "landmarks". Plots hoorden we helicoptergeluiden boven ons... rap, de camera aangezet en op tijd afgedrukt. De George was juist aan 't zwaaien ;-)
Dan was 't de beurt aan het presidentiële tennisveld en de "children's garden". We hebben nog een "verstopt" presidentiëel basketbalveldje ontdekt ook én dan ne foto met ne security guard getrokken ('I can't pose, but if you stand next to me and you take a picture, I cannot say anything about that.'). Ineens kwam er uit de boskes nen echte "secret police dude"... man, die had een geweer hangen dat ik nog nooit gezien heb. En bovendien een ijzige blik in z'n ogen. Licht geschat had die kerel zo'n 50kg materiaal rondom zich hangen. Enfin, we hebben een fotooke langs achter getrokken om problemen te vermijden.
Vervolgens ff gestapt naar "den obelisk" (Washington Monument). We hebben de lift niet genomen en de trappen mochten we niet meer op. Vandaar ging het richting World War II memorial en vervolgens de Lincoln Memorial in daglicht. Wow. Pretty impressive!!! Die drie monumenten staan trouwens op één rechte lijn. Toen was 't tijd om nog iets te eten (ondertussen was 't al 14u) en dan doorgestapt naar de Jefferson Memorial. Die ligt op een rechte lijn met het White House. Good old Jefferson kijkt zelfs recht naar het witte huisje.
Dan zijn we doorgestapt (djiezes, wij hebben écht wel wat afgestapt) naar de Smithsonian Castle en vandaar naar de National Museum of Natural History (bekend van vele films). Daar hebben we wat rondgewandeld, maar ons pijpke begon stillekes aan uit te gaan. Die trappen deden ongelooflijk pijn aan benen, kniën, hielen en achillespezen. Op weg naar 't hotel lag nog het "Spy Museum", maar we kwamen 5 minuten voor sluitingstijd aan, dus dat zal iets voor morgen zijn. Dan maar naar China Town gewandeld en aldaar in een Tapas bar verzeild geraakt. We hebben ZAAAALIG gegeten én gedronken (man, ze hebben daar verschillende soorten sangria) en vervolgens terug de koude getrotseerd, maar niet voor lang... want, er lag een zalig caféke op 7th Street. Binnenin hing het vol met vlaggen van ons nationale vocht (Cabus, gulle sponsort daar nog ni). We zijn ff binnengewandeld én hebben dan maar een Rochefortke besteld :-P Naast ons aan den toog, zei er net ene tegen zenne maat "damn, those Belgians know how to make good beer". De mood was gezet. Enfin, na diejen Trappist, ff doorgebeten en naar 't hotel gewandeld. Na 't tandenpoetsen viel onzen "dime" dat we den auto op een "toegestane" plaats moesten parkeren, dus Rafke kon terug z'n pyamaake uitdoen, opnieuw in z'n jeanske en rap den auto verzetten. En nu is 't tijd om ff naar de foto's te kijken en dan te gaan maffen!!!

Inge zei

Pietzakken! Ik zal me wel worstelen door ne stapel verbeterwerk, maar volgende week ist aan ons zenne!

David aka Letman zei

Washington DC is machtig, ben daar een achttal jaar geleden ook 3 weken op cursus Siebel geweest en er serieus van geprofiteerd om zoveel mogelijk te bezoeken.