dinsdag, oktober 07, 2008

how do you pronounce your last name?

Jawadde, 'k begin populair te worden in Sterling. Gisterenavond in 't hotel werd ik direkt verwelkomd als "Hi Mr Raf" en direkt daarop volgend "I'm not even going to try to pronounce your last name". Wat ze wel vergeten was, was te kijken naar de "credit card approval" die ik haar 2 minuten daarvoor had gegeven en aldus probeerde de rekening op m'n nieuwe credit card, met een limiet van -hou u vast- US$ 1000, te zetten, wat dus uiteraard niet lukte. 'k Heb haar dan maar uitdrukkelijk gevraagd of ze die credit card had gebruikt om ENKEL de "accidentals" op te boeken.
Vanochtend (of was het vanmiddag... tijdelijke brain freeze) vroegen Cinde (spreek uit: Cindy) en... hmmm, haar naam ken ik eigenlijk niet... 't Is een dame van Israëlische afkomst en heeft vroeger ooit nog Frans gestudeerd ('k meen me te herinneren dat ze dat als tweede taal kreeg), hoe je mijn familienaam uitspreekt. Dus ik al beginnen met "well, there is a sound in there that's kind of hard for English speakers". Tja, dat mocht niet baten, 'k moest m'n naam uitspreken en hun "probeersels" aanhoren :-D
Uiteindelijk heb ik gezegd "well, that's pretty close" :-) Anders had ik de rest van de dag in 't keukentje blijven plakken.

Geen opmerkingen: