donderdag, januari 08, 2009

back in the US of A

Gisterenochtend vroeg opgestaan om zeker op tijd in de luchthaven van Zaventem te zijn voor m'n terugvlucht naar Atlanta van 10:10. Rond 6:30 waren we "en route". Eerst nog een beetje ijs/sneeuw trotseren, maar gelukkig hadden ze op de hoofdbaan wél gestrooid deze keer. Enfin, we kwamen tamelijk op tijd aan in Zaventem. Er stond al vrij veel volk aan de Delta ticketing booths en 't duurde dan ook een klein half uur vooraleer ik aan de beurt was. 'k Kreeg al direkt het slechte nieuws dat de vlucht al een uur vertraging had. Was ik daarvoor zo vroeg opgestaan?
Soit, nog snel een broodje préparé gegeten en een koffie gedronken en dan afscheid genomen van m'n Sjoeke. Daarna snel door de duty free shop gelopen alwaar niks echt interessants te vinden was (behalve dan Bisongrass Vodka... moet ik eens opzoeken bij m'n nieuwe alcoholleveranciers in Atlanta). Dan maar door de security en ineens naar Gate B11. Een paar uur later werd m'n naam afgeroepen en moest ik me naar gate B7 begeven (ondertussen was er immers een gate change gebeurd). Deze keer was het goed nieuws: ik was nl. naar 1st class geüpgrade!!! Zalig nieuws dus.
De zetel kon bijna volledig plat, 'k had een écht hoofdkussen en dito deken, een kleine en gevulde toiletzak, een apart tvke... nice. Na een paar minuten kregen we een drankje aangeboden (whiskey on the rocks voor mij) en bovendien werd ons een heuse menukaart in de handen gestopt.
Bon, 'k heb 3 films gezien (Tropic Thunder, Lakeview Terrace & Wanted) en nog 2 afleveringen van 10 items or less. Tussendoor heb ik een uurtje geslapen én genoten van een heerlijke steak dat ik kon doorspoelen met een zalig wijntje. Enige minpunt... de laatste twee uren van de vlucht was het "vollen bak" turbulentie en mijn lichaam kan daar ni goed tegen.
Bij Immigration ging het ongelooflijk vlot. De man bij wie ik terechtkwam, moet zowat dé vriendlijkste Immigration officer in héél de US zijn. Op 5 minuten was ik klaar én ik had hem bovendien nog een aantal vragen gesteld.
In Atlanta was 't ook redelijk warm... een kleine 20°C. 'k Ben ff bij Alon's gestopt voor twee "multigrain rolls" en na het oppikken van m'n post (en yes, m'n birthday package was ondertussen toegekomen) ben ik naar m'n appartement getrokken. Na 't eten snel uit- en ingepakt, nog ff tv gekeken en om 20u lag ik in m'n bed.

Geen opmerkingen: