dinsdag, januari 27, 2009

hard workers?!

Toen "het nieuwe opperhoofd" vorige week z'n speech afstak, zat een deel ervan me al niet echt lekker. Ok, het was vooral z'n bedoeling om z'n volk te motiveren... fair enough. Maar zijn het écht wel zo'n harde werkers? Trust me, 'k kan een boek schrijven over het tegendeel! Enfin, vandaag is de emmer overgelopen. Er is "een beetje sneeuw" gevallen en wat blijkt? Plots moet iedereen hier om 14:30 naar huis (en de meesten zijn niet voor 9:00 begonnen). Een klein rekensommetje leert ons dat die mensen ongeveer 4,5 uren gewerkt hebben (want ze hebben minstens één uur lunchpauze). Ze verwachten NATUURLIJK wel voor 8 uren betaald te worden?! En dan staan ze verstomd dat het crisis is en er overal mensen de laan uit gestuurd worden? 'k Moet de krant van vandaag nog lezen, maar de koppen voorspelden niet veel goeds... àlle grote boîten zetten massaal mensen op straat. Schrijnend eigenlijk... maar niet altijd onbegrijpelijk dus.

1 opmerking:

Inge zei

Ja, en dan zagen dat ze overwerkt zijn. Ha! Ik heb dat vreselijke nieuws vernomen toen ik maandag op school kwam. Kon geen les geven, want voor hetzelfde geld had diene zot onze crèche uitgekozen. Dat idee kan ik maar niet van me afzetten, vooral omdat de dochter van die vermoorde vrouw bij ons Louistje werkt. Om gek van te worden.