maandag, januari 19, 2009

Inauguration City

Net aangekomen in de stad waar het dinsdag allemaal gaat gebeuren en waar vandaag al een heus "volksbal" plaatsvond (live te volgen op CNN trouwens). Verschillende artiesten traden op (U2, Beyoncé, Shakira, Bruce "The Boss" Springsteen, ...) en filmsterren en andere BA's (Bekende Amerikanen) brachten speeches ten berde.
Anyways, Delta's vlucht 1038 vertrok met enkele minuten vertraging vanuit gate B09 richting Washington Dulles Airport. De vlucht zat zogezegd "vol", maar wat bleek... stoel 16B was vrij, en vermits ik op stoel 16A zat, hadden de dame op stoel 16C en ikzelf wat extra ruimte. Er waren opvallend veel African Americans op de vlucht. En da's gewoon een objectieve observatie.
'k Had voor m'n vertrek thuis nog snel een halve baguette "afgebakken" en belegd met den overschot van m'n stukske brie (dat ik vrijdagavond had gekocht). Een half uur "in the air", begon m'n maagske te grollen en ben ik aan m'n baguette begonnen. Terwijl heb ik een Aspe "miniboek" gelezen (De Japanse Tuin). Het boek telt 121 blzn. en was perfekt voor een vlucht van 1u15min (heavy tailwind, maakte onze vlucht een dik kwartier sneller dan gewoonlijk). De laatste blzn. las ik toen we aan 't "parkeren" waren.
Er was ongelooflijk veel volk in de luchthaven en 'k vermoed dat de aktiviteiten van de komende week daar voor iets tussen zitten. Uit zeer goede bron heb ik ook vernomen dat er "hoog bezoek" uit België aanwezig gaat zijn (hopelijk leest ene Crembo deze post niet). Anyways, voor de verandering was m'n bagage er tamelijk snel en kon ik dus op weg naar de taxi line. Wow, zelden meegemaakt... er waren bijna geen taxi's. 'k Had geluk, want 'k mocht de laatste uit de rij nemen. De chauffeur had blijkbaar haast, want 'k ben nog nooit zo snel op m'n bestemming aangekomen. De juffrouw aan de dame van 't hotel verontschuldigde zich dat ze enkel nog een "accessible room" vrijhadden met een King Size bed. 'k Was effe ni mee... zijn alle kamers niet "toegankelijk"? Immers, een kamer die niet toegankelijk is, is redelijk zinloos in een hotel, niet? Soit, wat ze bedoelde was dat de kamer geschikt is voor minder validen en dat ik niet moest schrikken van de "bars" in de "shower". Tja, dat stoort me nu eens niet, se. Hopelijk neem ik hierdoor niet de plaats in van een minder valide, want dat zou me eerlijk gezegd meer storen.
Bon, ondertussen heb ik nen "Boston Lager" (Sam Adams) naar binnengewerkt met een minizakje nootjes (van op 't vliegtuig) en een stukske speculoos (nog overschot van de sint). En 't begint tijd te worden om te gaan slapen... eerst nog één (of meer) Sudokuke oplossen ('k ben eindelijk aan m'n Sudokukalender begonnen die ik van een lief meisje heb gekregen... hihihi).

2 opmerkingen:

Inge zei

En gebruik je nu mijn kalender voor verjaardagen? Of heeft hij een andere bestemming gekregen?

Rafke Magic zei

die zit nog bij de laatste dingen die nog moeten uitgepakt worden :-S
maar dat gebeurt dit weekend ;-)