donderdag, januari 22, 2009

Obama-gekte

Vanochtend was 't nog ff "spannend" in 't hotel. Toen ik beneden arriveerde voor m'n ontbijt, waren er geen kranten meer beschikbaar. M'n eerste gedacht was "roar... gistere lagget ier vol me gazetten" (ah ja, ik denk immers nog in 't Antwerps, vooral 's morgensvroeg). M'n tweede gedach was "doeme toch... worschijnlek wilt iederiejn die fokking gazet van vandoag emme oemdattoar veul fotookes inston van gistere... CRAP".
Bon, vermits m'n maag aan 't rammelen was, is het niet tot een derde gedacht gekomen ;-) Na 't ontbijt terug naar boven (room 501 trouwens) om m'n tandjes te poetsen. En wat zag m'n lodderig oog toen ik een kwartierke later gepakt en gezakt (laptoprugzak) beneden uit de lift stapte? Juist, een stapel kranten (Wall Street Journal). Rap ééntje "getsjoept" en beginnen lezen terwijl ik op de "shuttle" aan 't wachten was. Op een mum van tijd was dat stapeltje trouwens verdwenen. Ondertussen begint er daar één te reclameren aan de receptie dat ze buiten aan één of andere pipo geld had gegeven voor een Washington Post?! D'oh... ni slim natuurlijk om een krant te kopen voor de deur van een hotel terwijl ze in 't hotel gratis zijn (voor gasten althans)?! De manager van dienst (een vriendelijke dame nochtans... allé, tegen mij toch) gaf niet toe... haar reaktie was zoals de mijne, zei het iets meer politiek correct :-)
Enfin, nog iets later vraagt er iemand aan de receptie achter een USA Today... en er wordt er één vanachter de toog gehaald en overhandigt aan die mens. 'k Dacht "tiens, da moet ik ook hebben" (voor de tv-programmatie, want vanochtend was er eigenlijk nog geen sprake van dat we vanavond zouden gaan dineren). "Sure! No problem, sir!".
Enfin, toen ik een uurke geleden op m'n kamer kwam, lag er een krant op m'n bijzettafeltje in 't salon. Op het salontafeltje zelf, lag m'n normale stapeltje kranten van de afgelopen dagen. 't Drong nog niet door. 'k Liep verder door naar de slaapkamer (ah ja, da zijn hier MEEEGGGAAAA grote kamers - lees: suites) en "plots" viel em... m'n 2€. Tiens, wat doet die ene krant daar "apart"??? Ik wandel héél da stuk terug (hehe... zo ver was da nu ook weer ni) en zie plots dat er in de linkerbovenhoek op geschreven is. Ik lees "Room 501" en daarnaast wat "kriebelkrabbel". Flashback: ik heb helemaal niet op die kranten geschreven! Zweetdruppels beginnen zich op m'n voorhoofd te vormen... hartslag verhoogt... 't wordt hier warm... hééél warm. Allerlei gedachten gaan door m'n hoofd tot... "plots"... ik de titel van de krant bekijk: "The Washington Post". Tiens, ik had helemaal geen Washington Post genomen. 't Zal een "extraatje" zijn voor de goei klanten, zeker? Toch maar voor alle zekerheid alles gecheckt (u never know), maar al de rest lag nog op z'n plaats. Behalve het bedlinnen dat terug mooi opgedekt was en het douchegordijn dat proper terug op z'n plaats hing, evenals verse handdoeken die proper over hun "railings" hingen.

1 opmerking:

Inge zei

JA, de Obamagekte is tot zelfs in België te voelen. Heb natuurlijk ook naar de eedaflegging gekeken en onze Viktor verteld wat er aan de hand was. Hij zegt nu: Obama is die grote meneer van Amerika waar Raf woont he mama!" MM, beetje beroepsmisvorming, denk ik...