zondag, januari 04, 2009

Fris aan de vis!

Yes, we did it! Tegen alle verwachtingen in, heb ik het toch gedaan. M'n Sjoeke had het woensdag voorgesteld en 'k dacht toen "tja, waarom ni". Gaandeweg begin ik echter terug te krabbelen ('t was dan ook tamelijk fris). M'n grootste zorg was "wat doe ik met m'n autosleutels?". Laten liggen in de "omkleedtent" vond ik een "no go".
'k Zei tegen m'n Sjoeke "moest ik nu een lanyard hebben, hé..."
waarop zij "wat dan? doe je 't dan wel?".
Ik antwoordde "natuurlijk"
en toen viel het onverwachte "ah, want ik heb er ééntje bij".
Damn, nu moest ik wel. Enfin, om 11u ingeschreven én de T-shirt gekocht. Daarna een paar "soldekens" gaan doen, en pralines gekocht voor op 't werk. Vervolgens "soep met nen boterham" gaan eten en dan terug naar de Albert 1 Promenade richting Thermae Palace. Drie kwartier voor de start stonden we op 't strand op ons "badsloefkes". 't Viel eigenlijk goed mee, behalve de tenen. Die begonnen beetje bij beetje te bevriezen. Een tiental minuten voor de start heb ik dan ook die badsloefkes én m'n badjas uitgedaan en heb ik ze opzij gelegd. OUCH!!! Foot freeze! Crap, je voelde je voetzolen krimpen en trust me, da's geen prettig gevoel. De volgende tien minuten waren wellicht de langste uit m'n leven. Springen, bibberen, in de handen blazen, ... 't hielp allemaal niet veel. Maar het "groepsgevoel" was er. Een plotse "solidariteit", zoals zoveel gebeurd op massabijeenkomsten, vond spontaan plaats. Saartje (Vandendriessche) gaf, na veel gezever en onnozel doen, uiteindelijk het startschot. Dan was het lopen geblazen, maar... dat was gemakkelijker gezegd dan gedaaan met bevroren voeten. Eens het water in, voelde ik m'n tenen terug (keiraar trouwens). 'k Ben doorgelopen tot aan m'n middel en dan vrijwel onmiddellijk rechtsomkeer gemaakt. Gelopen richting handdoeken, badjas en vooral badsloefkes (hét balangrijkste attribuut). Eens ik men badsloofkes aanhad en me had afgedroogd, voelde ik me terug "ok". 'k Heb m'n Sjoeke opgewacht met haar badsloefkes en handdoek ('k was haar onderweg immers kwijtgeraakt in de massa), en nadat ook zij zich had afgedroogd zijn we naar de jeneverstand gestapt. Direkt twee cactusjeneverkes tot ons genomen en vervolgens een tomatensoepke. Onderweg zijn we ook nog effe aan een "verplaatsbare" sauna gestopt en daarna terug de tent in. Zodra we waren omgekleed zijn we naar de auto gewandeld en zijn we zo snel mogelijk vertrokken. Aan 't eerste tankstation op den E40 zijn we gestopt om te tanken én een warm drankje tot ons te nemen (koffie en chocomelk). Daarna in één ruk doorgereden naar huis.

1 opmerking:

Philip Van Hove zei

Blij te lezen dat ik niet de enige ben die er maar tot halfweg in gegaan zijn. Het was écht te fris aan de vis (of wat daar van overbleef)