woensdag, januari 11, 2006

waarom een blog?

't Is allemaal toen één van mijn managers besloot om anders te gaan leven (voor meer details: http://geertgitaar.blogspot.com/). Geert gaat ergens in september deelnemen aan de marathon van New York. Dit heeft vrij snel een kettingreaktie teweeggebracht binnen onze firma en een aantal collega's (22 in totaal als ik me niet vergis) heeft besloten om de 20km van Brussel mee te doen. Daar de meesten onder ons niet meer echt "in shape" waren, werd er besloten om te beginnen trainen (de ene al professioneler dan de andere).

Ikzelf wens niet deel te nemen aan die 20km, MAAR heb wel besloten om samen met een collega (David) die bij mij op 't projekt zit, mee te gaan trainen (onder de middag, 3 keer per week). 't Was begonnen als "morele steun", maar ook omdat het eigenlijk nodig is. 'k Werk nu iets meer dan een jaar voor mijn huidige klant (een multinational die frisdranken distribueert). Gezien het internationale karakter van het projekt, heb ik vele "uitstapjes" gedaan het afgelopen jaar (Toronto, Parijs, Londen en Rotterdam). Het hotelleven heeft een slechte invloed op het lichaam (althans op dat van mij). Bovendien zijn er zeer stress intensieve periodes geweest, wat eveneens nefast is voor mijn "body" (in plaats van af te vallen door stress, kom ik bij). Bovendien heb ik (mede als gevolg van mij drukke werkleven) besloten om (voorlopig enkel dit jaar) te stoppen met voetballen.

Soit, to the point nu... belangrijk is om een doel te hebben. Awel, mijn doel is om op het einde van dit projekt (30 juni 2006) wil ik terug op hetzelfde gewicht staan (en liefst iets minder) dan bij de aanvang van dit projekt (begin november 2005). Momenteel bedraagt het saldo 10kg (maw op een jaartje tijd, zijn er 10 kilootjes bijgekomen).

1 opmerking:

Geert Gitaar zei

Ha de Raf !
De marathon van NYC is op 5/11.
Succes met de vermageringskuur !